close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Hoe de brandstof filter vervangen van een S40 ll (MS) (01/2004)

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0D

Hoe vervang ik de brandstof filter van een Volvo S40 ll (MS) (01/2004) 2.0 D 136PK?

Ik zou graag de brandstof filter willen vervangen echter weet ik niet hoe ik die eruit krijg en ben bang dat wanneer ik de slangen ontkoppel er brandstof begint te lekken. Graag zou ik dmv deze forum enige instructies willen krijgen hoe ik dit het beste kan doen en waar ik op moet letten. Alle info is welkom.

Bij voorbaat dank.



[url=http://postimg.org/image/bazhwqmzd/][img]http://s28.postimg.org/bazhwqmzd/foto_1....[/img][/url]

Geplaatst door

boriqw (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

benzine zal het hopelijk niet gaan lekken. Het grootste probleem zit in het filter ontluchten er zit geen handpompje op. Als je goed op de foto kijkt zie je wel hoe het los moet.

Highway 670
badge

10 jaar

Beste Highway,

Kun je mij een beetje opweg helpen en vertellen waar ik moet beginnen en welke slangen en schroeven ik eerst moet losmaken. Tevens betreft het hier een Diesel, zal die dan niet gaan lekken?

boriqw 0

10 jaar

Mijn advies , laten doen , dit gaat anders een lijdensweg worden , zoveel kost dit niet.

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Ben het met Ferrie eens, maar het is eenvoudig de wite ringen induwen. Dan ontkoppel je de leidingen. de middelste grote zeskant een sleutel op zetten. dan draai je de deksel los. Filter vervangen en alles terug monteren.

ALS TIP: als je het filter vervangt vul het huis met diesel. Als je alles gemonteerd hebt dan de auto starten en de motor laten lopen en geen gas geven en kijk naar de brandstofslang of alle lucht er uit komt. Daarna pas gas geven.

Highway 670
badge

10 jaar

Ik heb het kunnen doen heb de filter vervangen filterhuis gevuld met diesel, alles netjes terug gemonteerd. Maar nu komt het auto wil nu niet meer starten, wat kan het zijn?

boriqw 0

10 jaar

lucht. Er zit gewoon lucht in de leiding naar de pomp en filterhuis. Volvo heeft geen handpompje als peugeot. Je zult op een of andere manier opnieuw de brandstof moeten aanzuigen. Als de brandstofpomp de brandstof niet aan gezogen krijgt vanuit de tank, omdat er ergens toch wat lucht is ingeschoten krijg je de auto niet aan de gang. De motor maakt de brandstof op in het filterhuis en leiding en heeft niet de kracht om nieuwe brandstof aan te zuigen.
Je zult de leiding op de pomp moeten losmaken en vanuit daar de brandstof aan zuigen. Als er dan geen lucht meer in zit loopt de motor.

Highway 670
badge

10 jaar

Beste Highway waar dien ik de slang los te maken is dat bij de rode gemarkeerde gedeelte en dan zuigen totdat er brandstof uit loopt?


[url=http://postimg.org/image/tj98td7zr/][img]http://s23.postimg.org/tj98td7zr/foto_3....[/img][/url]

boriqw 0

10 jaar

Vacuumpomp aan de retour , tot er brandstofkomt.
Alle afdichtingen wel vervangen en juist gemonteerd ?
Was hier al bang voor .

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Beste Kaleido, heb helaas geen vacuumpomp thuis liggen. Is er een andere manier? Wat bedoel je precies met 'aan de retour' is dat links van de filterhuis die ontkoppelen en daar een vacuumpomp op zetten?

Kan het ook zo zijn dat er al lucht in de motor zit?

boriqw 0

10 jaar

Heb net de IN leiding ontkoppelt en vervolgens de brandstof aangezogen dit weer terug gekoppeld op de filter, echter zonder resultaat. Zie wel dat de leiding van de filter naar de motor daar zit wel brandstof en lucht in, moet deze helemaal gevuld zijn met brandstof? Of kan het zo zijn dat er lucht in de motor zit?

boriqw 0

10 jaar

Er zit nu overal lucht in het systeem , lucht is samenpersbaar dus zal er geen brandstof verplaatst worden.
Alle lucht moet er eerst uit voordat hij loopt.
Met de retour bedoel ik de uitgaande leiding op je brandstofgalerij , als daar aan kunt zuigen op de 1 of andere manier , trek je de lucht uit het aanvoer systeem.
Ik gebruik daar dus een vaatje voor onder vacuum.
Heb je toevallig een remontluchtingspistool met perslucht ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

10 jaar

Zo het is eindelijk gelukt!!! Pffff, de auto start weer. Bleek dat de accu niet goed werkte dit nadat ik een aantal keren had geprobeerd te starten, toen de accu helemaal leeg was heb ik een andere geleend zodra ik deze er in deed en ik de auto startte sloeg die meteen aan. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor al jullie hulp en reacties, ik vindt het echt super, thanx.

boriqw 0

10 jaar

Tip: Volgende keer de auto aan de achterkant opkrikken.
Dit voorkomt in ieder geval dat er veel lucht in het systeem kan komen.

Groet,

W. Veldhuis

wiljenv 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.