Volvo S40: Motor valt uit bij warme motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0d

Mijn Volvo S40 2.0d (van eind 2004) heeft sinds kleine onderhoudsbeurt gedaan is bij universeelbedrijf volgend probleem:

Als men bij warme motor (bedrijfstemperatuur) de auto uitzet en even later weer start (storing treedt niet op als auto uitgezet wordt en gelijk weer wordt gestart) dan draait motor aantal seconden (en draait gewoon normaal) en valt dan uit. Bij 2e en 3e poging idem. Bij 4e en daaropvolgende starts slaat motor in zijn geheel niet aan (ook niet na lang starten). Startmotor draait wel. Wat je dan kan doen is:

-accu af- en aankoppelen.
-enkele minuten wachten.
-connectoren bij injectoren af- en aankoppelen.

Maar dan gaat het gebeuren vanaf het begin weer spelen. Als auto geheel is afgekoeld (na ca. 1,5 uur) is probleem geheel weg. Ook tijdens rijden geen probleem.

Auto is in eerste instantie (aan het einde van de dag) bij dealer langsgeweest en is toen uitgelezen (storing was toen aanwezig). Waren toen 2 fouten aanwezig (1 met ECM (P0605) en injectorfout (P060C)). Aangezien deze dealer geen tijd had afspraak gemaakt bij andere vestiging van hun aantal dagen later. Die hebben er niet veel aan gedaan toen en kunnen vinden.

Nu 28e april afspraak bij Volvo-specialist. Maar wie heeft een idee (lucht in brandstofsysteem/ECM kapot/bedrading/kapotte injector).

Fout treedt alleen dus op bij warme motor en rijd normaal (dus kan gewoon woon-werkverkeer doen)

Rene1974

Geplaatst door Rene1974 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 10 jaar geleden

Mogelijk BDP sensor defect.

Gr. paul

Rene1974 (0), 10 jaar geleden

Nog extra. Met ELM327 OBD2 adapter lees ik volgende storingen uit (P1213/P0605 en P060C).

Rene1974 (0), 9 jaar geleden

Uiteindelijk was het de injektor (4e cilinder aan distributiezijde). Zat elektrische storing (sluiting). Werkte wel (dus niks bij retourtest brandstof per cilinder te zien). Maar dit veroorzaakte meerdere storingen.

Rene1974

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.