auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: krakende veerpoten bij uitslag wiel

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 147

Beste,
Mijn Volvo V70 2001 heeft ondertussen 360k gereden en in het laatste jaar volgende vv:
onderdraagarmen , schokbrekers , veerschotels , stabilisatorstangen, gebruikte stuurhuis ( had te veel speling)

nu had de auto voor ik het stuurhuis vervangde een vervelende kraak in het stuur als je deze helemaal uitdraaide.
Na vervangen leek dit even weg maar het is weer terug, echter nu na enkele maanden stuurt de auto ook niet helemaal uit tot aan de aanslagen bij snelheden tot 25 km/h, als de snelheid naar stapvoets gaat kan het stuur wel helemaal worden ingestuurd, met genoeg krakend protest.(auto helt dan niet over). probleem is bij links om draaien het ergst aanwezig, bij rechtsom wel merkbaar en hoorbaar.

Nu leek dit op krakende veerschotels dus heb ik deze allen nog maals vervangen, echter heeft dit niets uitgehaald. Daar ik de poten en schokbrekers los had e.e.a. gecontroleerd

-de onderste fuseekogels gecontroleerd, deze draaien ( stroef) rond. geen speling!
-stuurhuis los kan volledig in en uit worden gedrukt en voelt goed aan
- als wielen los hangen kan stuurhuis met gemak worden in en uit gedraaid met stuurbekrachtiging
- als wielen los hangen en met de hand worden omgedrukt lijkt de stuuruitslag naar links moeizaam aan de aanslag te komen.
- stabilisatorstangetjes zijn nog goed
- het lijkt erop dat als de homokeneten erin zitten dat hier de beperking vandaan komt, echter als het stuur eenmaal is uit gedraaid hoor je niets meer , homokeneten lijken het dus niet te zijn.(? of toch wel?)

Wie heeft nog enkele tips of ervaring hiermee?

Geplaatst door

Hellenbrand (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien heb je hier wat aan. Bij mijn auto (V70 2000) hoor ik bij scherp insturen een bokkend geluid, is ook voelbaar in de auto. Dit komt echter van de banden (bridgestone), dacht dat het komt omdat de buitenste band op dat moment dan een iets scherpere hoek heeft dan de binnenste, de buitenste band gaat dan door de zijdelingse wrijving iets opzij springen om in het spoor te blijven en dat hoor en voel je. In een parkeergarage merk je het goed aan het gepiep. Je kunt andere banden proberen.

@ edwinopzolder;
Kwestie van goed uitlijnen...dit zou niet mogen voorkomen.

Hans4040 1425
badge vip badge

7 jaar

Hans4040 Ik hoop het, binnenkort wordt hij uitgelijnd, het is wel zo dat hij het met de vredestein banden van een paar maand terug niet deed.

Alles goed en wel, maar het gaat hier om de auto van hellenbrand....
Je kan een eigen topic openen, maar niet door deze heen a.u.b om verwarring te voorkomen.

Hans4040 1425
badge vip badge

7 jaar

als het echt bij de uiterste stuuruitslag is, dan is het dat een nok van de stuurstok tegen de einduitslagnok komt.
Dat is een nylon blokje.
Kijk maar wat er gebeurd onder de auto bij totale stuuruitslag.
Met heel fijn schuurpapier opschuren en invetten met lagervet.

Sjaak fr 0

7 jaar

beste sjaak en andere,
bedankt voor het mee denken, het vervelende is dat de stuuruitslag heel stroefgaat bij snelheid naar links, het wiel is dan dus nog niet aan de aanslag, als de snelheid eruit is kan het stuur nog een stuk worden doorgedraaid tot aan de nylon blok. ook bij stilstand kraakt het stuurhuis bij het einde maar voel je de weerstand niet en draai je normaal door tot aan de eindaanslagen.
Als de wielen vrij hangen kraakt het stuurhuis niet als je met het stuur draaid, als je dan met de hand de wielen draait voel je voor de aanslag wel een blokkade voor dat de wielen de eindblokken raken..

Hellenbrand 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.