Mijn probleem is dat het stationair toerental wel eens wat hoog blijft (vooral bij koud weer) nu is mij opgevallen wanneer je de motor effe laat draaien "smorgens het toerental mooi terugvalt. en blijft het dan ook de hele rit perfect doen.
Moet een lambda ook op temperatuur komen voordat hij goed gaat regelen?? (geeft geen foutmeldingen)
groeten ed
Geplaatst door beekhuyzen (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 740? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
bormie (0) PRO, 16 jaar geleden
3 minuten.
dan is hij warm
beekhuyzen (0), 16 jaar geleden
Kijk......, een kort maar krachtig antwoord, dan weten we wat . (dank hiervoor)
maar als ik bij koud weer meteen rustig wegrijd en pas na een poosje moet stoppen dan blijft het toerental toch vaak hoog hangen.
motor uitzetten en weer starten en probleem is weg (blijf dan de hele rit weg)
kan een lambda dit veroorzaken?
groeten ed
bormie (0) PRO, 16 jaar geleden
uitlezen.
aan stuurzijde onder de motorkap bij de schokbreker zit een zwarte stekker met deksel.
haal het kapje er af,en druk het losse stekkertje in positie 2 of 6
druk een halve seconde op het knopje in de stekker.
hij geeft dan achter elkaar tot max 4 keer een knippersignaal.dan pauze,weer knipper signaal,pauze,wederom signaal.
doe dit in 2 en 6.
foutloos in beide.
1 pauze 1 pauze 1
beekhuyzen (0), 16 jaar geleden
heb de codes uitgelezen dmv de knippercodes, maar geeft niks aan (1 1 1).
als ik smorgens (bij koud weer) de moter een paar minuten laat draaien voordat je gaat rijden is er geen probleem.
kan de tempsensor misschien invloed hebben?
groeten ed
bormie (0) PRO, 16 jaar geleden
hoort dan ook.
loopt versneld stationair+- 1100rpm tot dat motor wat warmer wordt