Na mijn 740 decennium heb ik twee 850érs en twee V70 Classics gereden. +1000 km/week, tusssen 4 en 5 ton op de teller en de koppakking sneuvelt. Bij het zoeken naar een vervanger, kom ik nog 4 stuks tegen. Met een CO2 lektest op het koelsysteem, verkleurt de blauwe testvloeistof al snel en laat ik de auto dus staan. Want na twee keer zo'n kop inclusief distri en waterpomp vervangen, vergaat je de lol wel. Ik heb nu een 125kW uit 2001, dus het latere model V70 met bijna vijf ton op de teller. Herkennen jullie dit euvel ook in deze modellen? De meeste keren, moet ik eerlijk bekennen, zat er vrijwel geen koelmiddel maar water in het systeem, al dan niet aangevuld met allerlei bagger om lekke koelsystemen te dichten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.