Ik heb een Volvo V70R AWD aut. met 210.000 op de teller. Begin 2007 aangeschaft.
Na een aantal maanden kreeg ik een luidruchtig tikkend geluid van ergens onder de auto.
Ik maak zelfs de buurt wakker, zo luid is het!
Locatie waar het vandaan komt is niet duidelijk, lijkt wel overal vandaan te komen,
maar het is wel snelheids-afhankelijk. Hoe harder je rijdt hoe sneller en luidruchtiger het tikken is.
Bijkomend verschijnsel is dat d eauto ook begint te trillen, soms zo heftig dat kijken door
de binnenspiegel niet mogelijk is.
De man bij wie ik de auto gekocht heb (geen off. dealer, wel Bovag) zegt dat het aan de banden ligt.
De Volvo-dealer zegt dat het aan de aandrijfassen, tussenbakken, viscosekoppeling of versnellingsbak ligt.
Bij een beurt kwam de Volvo-dealer erachter dat de profieldiepte van voor- en achterbanden meer dan 3 mm
verschilde (voorbanden waren op na 6 maanden, waren nieuw).
Geluid en trillen was weg, dus nam aan dat de Bovag-man gelijk had. Nu, 2 maanden verder, is het euvel
weer terug.
Zijn mijn banden (v+a) weer ongelijk afgesleten, of moet ik nu op een grote kostenpost rekenen?
mvg.
Edi Cius
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
staan de wielen er wel recht onder ? . speling in de ophanging ? versleten wiellagers ? rubbers te ruim . heb een ford gehad de wielen stonden er scheef onder had deze problemen
Wielen staan recht (3 keer uitgelijnd bij verschillende garages) ook gebalanceerd dus.
Verder heb ik zelf niets kunnen vinden wat krom is, afgebroken is, of speling heeft. Behalve de aandrijfas (heeft iets speling),
maar aangezien die aangedreven is denk ik dat dat hoort omdat daarachter een tussenbak zit.
Wat ik wel heb kunnen ontdekken is slijtagesporen van de veer in mijn wielkast, maar de auto is nooit bij een
aanrijding betrokken geweest, dus er is niet verbogen.
Het getik is het ergste als ik normaal 50 rijd, het gas los laat en dan voor een bocht naar rechts instuur (oftewel: geen kracht
op de assen en wel het volle gewicht op het LV-wiel). Met gewoon rechtuit rijden is het ook als er maar geen 250 PK op de wielen zit
hoor ik het getik.
Complete wielophanging rechtsvoor is wel vervangen ooit, inclusief de aandrijfas RV.
Zou het kunnen dat LV nu aan de beurt is, ook al is er optisch niet te zien (wel te horen dus)??
17 jaar
denk het wel want het is het ergst als er druk op het linker voorwiel staat inwendige slijtage overbrenging ik zou het laten controleren.
17 jaar
probeer eens zonder de aandrijfas naar achteren te rijden.
Je voorste flens wil wel eens stuk gaan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar