Volvo V70 2005: Maandag auto ? (een problemcar !)

Bouwjaar: 2005, Motorinhoud (cc): 2400

Hallo,

Ik ben nu reeds 3 weken eigenaar van een nieuwe V70 en ik heb behoorlijk wat problemen en opmerkingen met de wagen, ook zaken die volgens mij niet zomaar op te lossen zijn. Ik heb in die drie weken een lijst beginnen aanleggen van ALLE zaken die mij storen. Deze lijst publiceer ik integraal hier. Mijn vraag is nu : welke van de hier onderstaande punten kan ik verhalen op Volvo ? Maw : welke punten kunnen alsnog opgelost worden ?
Je kan mij een muggezifter noemen, maar mijn vorige wagen was een Audi A4 break 110pk. Deze V70 kost een 7000 euro duurder dus mag ik er ook wel wat van verwachten...
Hier komt de lijst :
(1) Hoog verbruik (7.2l/100km)(1 op 13.8)
(2) Gedaver in de auto indien men niet over ideale wegen rijdt (en die vindt men niet in België...) Waar dat "gedaver" vandaan komt weet ik niet. Het is precies of de hele achtertrein gaat trillen.
(3) Klaxoneren gaat moeilijk.
(4) Middenconsole indicaties zijn niet af te lezen indien er zonlicht op valt OF indien je een zonnebril ophebt. Dus ook het radiodisplay is niet te lezen met zonnebril. Je moet je hoofd perfect in de richting draaien van het display en met de hand eventuele zon tegenhouden. Daarbij is de blik wel heeel lang van de baan... Veilig ??
(5) De gebogen onderbreking van de bovenkant van het dashboard is zichtbaar in de ruit voor U. Dit hindert het zicht bij klaar weer. Veilig ??
(6) De rechter ruiterwisser stopt net in het gezichtsveld. Bij regenweer heb je niet 1 maar 2 ruitenwissers die voor Uw neus voorbijvliegen. Vervolgens staat bij droogweer die "eindstreep" altijd in uw gezichtsveld. Veilig ??
(7) De achteruitrijsensoren werken niet goed. Reeds ergens tegen gereden, gelukkig zonder gevolg door de trekhaak.
(8) De regensensor is heel instabiel. De wissers gaan een paar keer nerveus heen en weer bij enkele druppels, en als het dan hevig regent, blijven ze op interval werken ipv continu te wissen.
(9) De indicatieled in de regensensorknop is onzichtbaar bij dag.
(10) De motor is lui. Er staan volgens mij nogal wat paarden op stal....
(11) Er komt veel lawaai uit de kofferruimte, waarschijnlijk wegens de zwakke isolatie van de wielkasten.
(12) Her en der gerammel dus losliggende onderdelen. Reeds gevonden : een electriciteits kastje achteraan links ligt gewoon los en de verluchtingskanalen onder de zetels.
(13) Motor reageert soms vreemd. Luistert niet direct, in beide richtingen : geeft geen gas bij, bij het intrappen van het gaspedaal, of wacht soms lang met gas te lossen bij lossen gaspedaal. Ook stationair toerental valt soms terug op 600 tr/min. De motor bedenkt zich precies om dan terug op 700 tr/min te draaien.
(14) Regelmatig blokkeren bij aanzetten. Ik vermoed dat de slip bewaking onjuist aanspreekt en motorvermogen wegneemt. Even vlot een kruispunt oversteken is levensgevaarlijk. (Reeds 2 maal half op een kruispunt een uitvallende motor gehad... Leuk...) Ik rij nu met DSTC uitgeschakeld om te ondervinden of daar het probleem zit.
(15) Af en toe 2* starten nodig. (Ik heb het zelfs in de garage zien gebeuren door personeel van de garage. Hij moest ook 2* starten om de motor draaiende te krijgen.)
(16) 12Volt aansluiting binnen schakelt af bij afzetten motor. Waarom ? Dit is hinderlijk. Een GSM of GPS bijladen zonder het contact op te zetten kan niet.
(17) Ruiten zijn niet bedienbaar bij uitgeschakeld contact. Vergeet mijn zijn ruiten te sluiten, moet men opnieuw plaats nemen in de auto, sleutel erin, contact aanzetten, ruiten omhoog en sluitel er weer uit. Ruiten sluiten met de sleutel van buitenaf lukt ook niet.
(18) Signaleren met de verstralers is moeilijk. Regelmatig blijven deze branden ipv van weer te doven. Het onderscheid tussen "eventjes" en "continu" is heel klein. Dit is dan hinderlijk voor de tegenliggers.
(19) De binnen ventilator van de klima regeling springt af en toe helemaal alleen op "manueel". Men moet dan een paar keer op "auto" drukken om hem weer automatisch te zetten.
(20) Het licht in de kofferruimte blijft (bij geopende koffer) heel af en toe branden (al 2 maal gehad). Dit dient uit te gaan na 10 minuten (zie handleiding). Dit gebeurt meestal wel, maar dus 2 keer niet. Een schakelaar om het licht zelf uit te doen is er niet.

Alvast bedankt voor alle reacties !

Nat.

Nat

Geplaatst door Nat (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

mvdkant (0), 18 jaar geleden

met die ergernis dingen zal je denk ik wel mee moeten leven, even wennen denk ik en met de andere (ernstigere dingen zoals punt 2 en 7 en 14) terug naar de dealer. er zit garantie op.
en anders.... merken genoeg zal ik maar zeggen :)

groet,
martin.

ralph9250 (0), 18 jaar geleden

de dealer is verplicht om een auto af te leveren naar jou verwachtingen (tot op zekere hoogte natuurlijk) dus hij is verplicht om de problemen en irritaties op te lossen. anders is het raadzaam om consumenten bescherming in handen te nemen of om naar de bovag (hebben ze dat in belgie?)te stappen.
succes

Nat (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Vandaag is de wagen in de garage met een lijst van problemen, dus de zonder de "designfouten". Ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.