close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Minder vermogen en auto roet iets meer

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0d

Hallo allemaal,

De s40 trekt de laatste tijd wat minder fel. Hij is niet heel traag, maar de explosiviteit is weg. Daarnaast hoor ik van mensen dat hij roet als ik gas geef. Dit merk ik zelf ook want de onderspoiler van de achterbumper is heel snel zwart. Voorheen duurde het weken voordat het echt zwart was, nu binnen een paar dagen.

Auto wordt altijd goed onderhouden en de egr heb ik dichtgezet. Ik denk zelf niet dat er iets ernstigs aan de hand kan zijn. Zou de katalysator dichtzitten, ik heb trouwens geen roetfilter. Of is de stuurklep van de turbo niet goed meer en waar zit deze ergens?

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Thanks!

Geplaatst door

mamoli (50)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik vermoed een vacuumlek of een vacuumregelklep defect.

Highway 640
badge

12 jaar

kan ook een lekke intercooler zijn.

sinterklaas 0

12 jaar

Zelfde probleem gehad met mijn s40 diesel. De sproeiers waren verstopt en lekten diesel in het carter. Dit resulteerde uiteindelijk in een opholgeslagen motor die zichzelf in de soep liep. De sproeiers zijn overigens niet te controleren, daarvoor moet de hele motor uitelkaar.

mrmaxx2 0

12 jaar

Hallo allemaal,

Op de snelweg had ik ineens geen vermogen meer. Auto reageerde ook bijna niet meer op het gaspedaal, en wilde maar geen snelheid maken. Met veel moeite haalde ik net de 120. Daarna de auto even uitgezet en weer aan en alles was weer oke.

O ja, de cruise control deed het ook niet meer!

Ik dacht eerst aan de luchtmassameter maar nu denk ik dat het de aansturing van de turbo is. Zou dit het zijn en waar zit deze ergens bij deze 2.0d motor? Is dit het oranje ding aan de rechterzijkant van de motor??

Alvast mijn grote dank

mamoli 50

11 jaar

[quote=mrmaxx2]Zelfde probleem gehad met mijn s40 diesel. De sproeiers waren verstopt en lekten diesel in het carter. Dit resulteerde uiteindelijk in een opholgeslagen motor die zichzelf in de soep liep. De sproeiers zijn overigens niet te controleren, daarvoor moet de hele motor uitelkaar.[/quote]
De spoeiers lijken mij oke, het vermogen komt en is zo nu en dan minder of geheel weg.

mamoli 50

11 jaar

dat oranje klep is je turbodruk regelklep. Gaan weleens vaker kapot.. Wel goed kijken of de slangen op de juiste plek zitten bij demontage.
Lees auto eens een keer uit. dan weet je meer.

joost19 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.