Volvo V70: moeilijk starten bij warme motor.

Bouwjaar: 2001

Heb in de werkplaats volvo v70 2.4 D5.
Nu het probleem is dat de wagen koud direct aanslaat, na een rit als motor op temp.is en een tijdje stil staat wil hij pas na lange tijd starten pas aanslaan.
gloeiers zijn vervangen en er is geen foutcode aanwezig, is zelfs al bij volvo uitgelezen, en ook daar vinden ze geen foutcodes, riem nageken of de timing goed was- alles ok.
weten jullie soms raad.
Groeten Raf.

romeoraf

Geplaatst door romeoraf (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Zijn de injectors niet lek? Komt nog al eens voor.
stekkers er af en retour los en dan starten als er via de retour veel brandstof komt dan is die injector lek.
Wij hebben het ook al eens gehad met de drukregelaar op de pomp.
Geen foutcodes maar tijdens starten zag je een knik in de grafische lijn die wij via VADIS kunnen uitlezen (scoopbeeld).

Het was bij ons een nieuwe auto met nog geen 1000 km klant stond onderweg.

romeoraf (0) PRO, 19 jaar geleden

bedankt voor de tip c90 ik ga dit nazien.
Ik hou jullie op de hoogte.
Raf.

Eppo2715 (0) PRO, 19 jaar geleden

Pas wel op met het loshalen van de leidingen. Als ze eenmaal losgehaald zijn is de coatig op het materiaal beschadigd en kunnen dus niet weer gebruikt worden. En pas op met vuil. Een klein vuitje in een injector ruineert deze gelijk. Ook moeten de leidingen op moment aangehaald worden. (Hoeveel weet ik uit mijn hoofd even niet).Ook met het vervangen van het brandstoffilter moet je heel schoon werken opdat er geen vuil in de pomp en injectors komt, dus ook geen brandstof van de oude in de nieuwe gieten! Gezien de hoge drukken waarmee het systeem werkt komt dit erg nauw!
Succes.

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

De Brandstofleidingen moeten vervangen worden als ze losgehaald zijn en las ze lekken. Het moment is dacht ik 40 nm (Niet zeker)
en daarna onder een hoek van 45 gr natrekken.
De regelklep is getrouwd met de pomp dus niet losvarvangen want dan gaat het van kwaad tot erger.
Het knikje waar ik het over heb in het scoopbeeld was voor ons ook alleen maar te zien na vergelijk van een nieuwe auto die wel goed starte en aansloeg dus lastig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.