close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: moter valt uit bij intrappen koppeling/ loopt slecht stationair.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Beste allen,

De omschrijving van mijn probleem ben ik al meerdere keren tegen gekomen op deze site maar een oplossing vond ik er niet tussen.

Ik ben de trotse bezitter van een volvo 440 1.6 LPG G3 uit 1995.
Sinds lange tijd draait deze stationair niet meer stabiel.
Meestal schommelt het toerental tussen de 600 en 800 toeren .
Wat ik nog nog veel erger vindt is dat hij bij het intrappen van de koppeling tussen de 300 en 1000 toeren schommelt.
1 a 2 keer en dan blijft komt hij meestal weer rond de 800 toeren, maar blijft instabiel.(schokt)

Wat de laatste tijd steeds vaker voorkomt is dat de auto uitvalt bij het intrappen van de koppeling.
In het begin 1 keer per honderd km. in zijn huidige staat valt hij bijna bij elke bocht uit.

Ik worstel al een paar maanden met dit probleem en heb op advies van iemand van het volvo forum de stappenmotor vervangen.
Dit heeft ongeveer een dag geholpen, daarna werd het langzaam aan weer net zo erg.

Volgens andere kenners ligt het probleem bij de inlaatpakking.
Dit heb ik gepoogd te testen door deze heftig onder te sprayen met remreiniger, zonder resultaat.

Weer andere lotgenoten adviseerde mij de vacuumslangen te controleren, met en allerlei trucs maar vooral weer met remreiniger.
Ik heb deze slangen nagelopen en kon er geen mankementen aan ontdekken.
Dit heb ik samen met iemand gedaan die wel eens auto repareert( een wegenwachter) en ook hij kon het probleem niet plaatsen.

Kortom hij draait erg onstabiel als je het gas intrapt en weer los laat, valt dan terug naar 300 toeren, gaat weer omhoog naar 1100 en dan blijft hij rond de 800 schommelen.
Bij het intrappen van de koppeling en het loslaten van het gaspedaal valt hij in zijn geheel uit.

Ik rij graag en veel( 60000 km per jaar) met deze auto en zou dat graag blijven doen, dus ls er iemand een ingeving heeft hoor ik het graag.
Zelf ben ik wel handig maar zeker geen expert.

Alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst door

perdeber (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de auto laten uitlezen?

MWMautos 0

13 jaar

Is het probleem enkel als je op lpg rijdt of ook op benzine aanwezig? wat betreft de vacuumslangen die moet je gewoon vervangen kost geen drol. De temperatuursensor van de inspuit computer komt ook in aanmerking en kun je op weerstandwaarde/draadbreuk controleren. Doet het probleem zich enkel op gas voor dan komt de lpg regeleenheid in aanmerking controleer eerst de massa verbinding die wil nog wel eens oproesten.

ronny530 0

13 jaar

Wat ook nog wel eens wil helpen is je vliegwielsensor schoonmaken

Carphunter 0

13 jaar

Zet de auto eerst eens op benzine,probleem dan ook aanwezig?.
Zoja,dan eerst zorgen dat tie op benzine goed loopt.
Begin dan met 25 liter verse benzine (V-power of iets dergelijks) en 2 flesjes wynn's injectie reiniger.
Meestal loopt de motor sowieso wat beroerder op benzine door vervuiling van het benzine systeem.
Dat ondervang je door bovenstaande methode.
Die benzine rijd je op,kijk of de auto beter gaat lopen.
Blijft het probleem van het afslaan ook op benzine,zul je het gasklephuis moeten reinigen en eventueel de stappen motor nogmaals reinigen,gebruik zoekfunctie,is zat over te vinden.
Als de auto op benznie goed loopt,dan over op lpg.
Ontstaat het dan opnieuw dan lpg installatie af laten stellen door een erkende gasinbouwer,ga er niet zelf aan zitten prutsen of en garage/dealer.

primera p11 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.