Beste Mensen
Ik heb een probleem met mijn Volvo V50 1.6D
Poos geleden is de koppaking van de auto vernieuw en de kop gevlakt.
Tevens een nieuwe waterpomp, kopbouten, thermostaat.
Nu heb ik ongeveer 1000 km gereden met de auto, en reed laats in duitsland waar ik even tempo 160 heb gereden een half uur lang.
Opeens liep de temperatuur op en de auto gaf aan motor temperatuur te hoog. Auto liep tegen rood aan, netjes uit gezet, even dopje van de koelvloeistof vat eraf gehaald.
Heel druk liep meteen over, iets laten staan 5 min, aangezet en de temperatuur is weer gezakt.
Rustig na huis gereden met 110-120.
Volgende dag zelfde verhaal bij hogere snelheden 150-160 maar de auto bleef dit ik x heel snel op lopen en zakken?
als je stationair laat draaien is er niks aan de hand, als je gaat rijden en de auto maakt rond de 2000 toeren loopt de temperatuur op, laat je de gas los 30 seconde later valt die weer op
de normale temperatuur?
Ik heb geen idee wat er aan de hand is?
kan iemand me adviseren of helpen.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan een aantal oorzaken hebben.
Ten eerste, (maar dat zul je wel gecheckt hebben) Is het koelvloeistof nog wel op peil?
Zoja, dan kan je radiateur verstopt zijn, of je waterpomp schoepen liggen los of je thermostaat is niet goed.
Beste Memos
Koelvloeistof zit erin.
Poos geleden ongeveer 1500km terug is de koppakking vervangen kop getest onderdruk, nieuwe bouten, pakking, waterpomp , thermostaat.
Radiator is niet schoon gemaakt maar kwam gewoon normaal water uit.
Ik heb geen idee, ben bang dat er iets in de onderblok zit ( scheurtje misschien )
Als de auto stationair draait niks aan de hand, rij je bijvoorbeeld een half uur dat loopt u op, laat je de gast los dam gaat de temperatuur meteen naar 90 graden. Ook zat de temperatuur met kachel aan even.
8 jaar
Dan zou ik niet aan een scheurtje denken want dan verlies je koelwater.
Wat was de reden dat je de koppakking hebt vervangen?
Probeer anders even of je de radiateurfan continu op hoge snelheid kan laten draaien en dan nog eens proberen.
Verder kan er toch ergens een slang verkeerd zijn aangesloten waardoor de circulatie niet goed is.
En als laatste , wat gebeurt er als je je verwarming hoog zet en vol laat blazen?
Beste memos
Vandaag even dopje met koude motor expansie dopje eraf gehaald geen bubbeltjes in koelvat.
Ook geen witte rook met warme motor.
Ik liet vandaag wel de expansie dop beetje losjes erop zodat de druk kon ontsnappen.
Motor word warm maar kachel blijft koud.
Werd later pas even wel warm
Maar niet makkelijk ok eerlijk te zijn.
Ik heb geen idee meer.
Egr koeling zei iemand? Of expansie dop?
Reden koppakking vervanging was aanbeveling garage.
8 jaar
Trouwens ik heb het idee dat er toch misschien wel iets water verloren gaat. Of komt dat dat ik ieder Keer de dop eraf draai dat alles eruit loopt en stoomt.
Trouwen de radiateur is niet schoon gemaakt blijkt maar wel nieuwe koelvloeistof maar kwam niks vies uit.
8 jaar
Ik heb precies dit probleem. Ook nadat de koppakking vervangen is. Ben je er uiteindelijk achter gekomen wat het probleem was??
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar