Beste lezer
Mijn naam is Casper Zoet en ik ben de trotse bezitter van een Volvo 66, met een standaard 1100 cc Renault blok met onderliggende nokkenas.
Maar helaas loop ik tegen een aantal problemen aan, die ik niet zelf kan oplossen.
Stationair loopt hij prima. Maar hij heeft een luide ratel en zo te horen is deze ergens bij de koppeling. Deze verdwijnt echter bij de 1000+ toeren en ik heb geen idee wat het kan zijn. Weet iemand wat dit kan zijn?
Uit mijn carburateur brandstof en heb ik geen idee wat ik hiertegen kan doen. Iemand tips?
Tevens heb ik bij de 1300 toeren dat mijn motor uitvalt. Als ik veel gas geeft komt hij er wel door. Maar bij het rustig op laten komen, slaat hij uit. Het lijkt een beetje op verzuipen. Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee. Dus als iemand ook hier raad weet hoor ik het graag.
Tot op heden heb ik brandstofleiding + pomp vervangen en schoongemaakt, carburateur gereinigd en hem afgesteld. (veel meer maar naar mijn mening niet van toepassing).
Groeten Casper!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat bedoel je met , uit mijn carburateur brandstof , lekt hij ergens ?
Dit type motor is vrij simpele techniek , Hij lijkteveel benzine te krijgen , vlotterniveau is goed ?
Wat heb je afgesteld aan de carburateur , hier is wel wat kennis voor nodig en apparatuur ?
Dank voor uw reactie!
De carburateur lekt uit het dee waar hij lucht aanzuigt. Ri de luchtfilter.
Het vlotterniveau is afgesteld op basis van de sleutelhandleiding.
Helemaal gedemonteerd, sonisch gereinigd, nieuwe sproeiers en pakkingen geïnstalleerd.
Naar mijn weet allemaal volgens de sleutelhandleiding.
3 jaar
Dat rammelen kan komen door de centrifugaal gewichten in het koppelingshuis.
Ruimte op de gaten/asjes van de "rem schoentjes".
Maak eens een foto van de plek
Nog niet in de gelegenheid geweest om een foto te maken, dus doe het even zo. Bedankt voor uw hulp!
3 jaar
Casper zoek eens op de site Ruddies Berlin de . Het is even zoeken voordat je in het woud jouw model hebt gevonden maar er staat ook de werking van het onderdeel bij . Zonder kennis van zaken ben je nergens . Die rammel die je hoort kan ook van de aluminium buis komen die in de tunnel draait.
Dit komt door speling van de spleen verbinding. Succes.
Vlotternaald lijkt dan niet af te dichten .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 66 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar