close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40: Motor slaat af / loopt slecht

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TD (Renault)

Mijn motor loopt even na het starten en na een minuutje begint hij erg slecht te lopen (onregelmatig pompend) en slaat uiteindelijk af. Als ik gas bijgeeft loopt alles even goed maar gaat ook bokken en afslaan. Lijkt of iets dichtslibt of vacuumzuigt. (maar kan er helemaal naast zitten)

De man van de ANWB geeft aan dat het hoogst waarschijnlijk aan de dieseltoevoer ligt.

De afgelopen maand 2x hetzelfde probleem gehad. De 1e keer dieselfilter vervangen en leek het probleem verholpen. Wederom zelfde klacht en leek opgelost nadat ik zag dat 1 van de retourleidingen op de verstuiver lekte. Deze goed vastgemaakt. Nu wederom zelfde probleem.

Vanaf tank retour en aanvoerleiding door gespoten. Toevoer van tank komt mooie schone diesel uit en blijft lopen door dun slangetje. Diesel toevoer direct op de pomp gehad en zelfde probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken. Martijn

Geplaatst door

Martijn7387 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik ga nu zo maar iets zeggen , slaat misschien nergens op hoor . Heeft een s/v40 diesel een opvoer pomp in de tank ? hoe zijn de brandstof leidingen onder de bodem ? . de remleidingen zijn meestal slecht bij sommige bouwjaren . ook de andere leidingen (trekt lucht misschien?) Wat voor brandstof filter heb je ? metaal of plastic ? . Heb je een brandstof filter huis met een ontluchting plunjer die je in kan drukken om je systeem te ontluchten ? die gingen ook altijd kapot.

Tech-center 0
badge

11 jaar

De s40 heeft geen opvoerpomp.
Dieselleiding en dieselfilter zijn uitgesloten omdat ik directe toevoer op de pomp heb geprobeerd (jerrycan met slang)
Brandstoffilter is inderdaad met ontluchting pomp.

Is het de moeite waard de diesel retour in een bak te leggen? Mogelijk ontlucht de tank niet en bouwt deze druk op waardoor de pomp zijn retour niet kwijt kan. Zou verklaren waarom de retourleiding op 1 punt los zat (druk opbouw)

Toevoeging: Retourleiding losgehad en in een bak gehangen. Hielp helaas niet. Retourleidingen van de verstuivers vervangen. Ook geen verbetering.

Iemand ideeën?

Martijn7387 0

11 jaar

Probleem blijkt in de dieselpomp te zitten (diagnose door dieselservice)

Martijn7387 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.