Volvo V40: Motor start niet koud en warm

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4192T 1.9 tdi

Ik heb onlangs een V40 gekocht. In de vrieskou van december starte hij slecht, wel willen maar pas na een tijdje doorstarten op 3 poten in gang.
Ik heb dan iets in de tank gedaan om te helpen bij koude start en om de injectors ed te reinigen. Nu start hij niet, ook niet een beetje, als hij koud staat of als hij langer dan een uur stilstaat.
Met start pilote wel ( ik weet het dat deugt niet, maar remmenreiniger lukt ook niet).
Km stand 253000
Reeds vervangen: gloeibougies, mazoutfilter, retourleidingen injecteurs.
Bij het uitlezen waren er geen relevante meldingen.
Iemand een idee? Alvast bedankt.
Wout

De Wout

Geplaatst door De Wout (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Highway (120) PRO, 13 jaar geleden

klepspeling gecontroleerd? waarschijnlijk is dat de grootste veroorzaker en laat ook de koud start versteller controleren.
Deze moet bij op contact zetten snel ratelen.

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

renaulttechniek: retourleiding, lucht in systeem, klepspeling ! en luchtfilterhuis geven deze problemen.

De Wout (0), 13 jaar geleden

Bedankt, ik zal dat eens nazien, hoe controleer je de klepspeling?

Highway (120) PRO, 13 jaar geleden

met voelermaatjes klepspeling is in20 uit40 dacht ik.

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

zijn komstoters, makkelijk te stellen
Dealer bellen voor juiste klepspeling ( motorcode, bouwjaar )
Als je niet goed weet hoe je de kleppemn moet stellen dan dit laten doen, is niet moeilijk maar je kunt het probleem wel erger maken en je moet voelermaatjes aanschaffen.
Is een zwak punt van deze motoren en bijna zeker dat dit het is, niet mee doorrijden..

De Wout (0), 13 jaar geleden

Ik heb de klepspeling gecontroleerd, bij één cylinder is die te klein, de andere zitten binnen de maten die ze opgeven, in 0.15-0.25 uit 0.35 - 0.45.
Is dit al voldoende om niet te starten? Dan zouden die andere 3 toch iets moeten doen?

Als ik het contact opzet is er iets, dat zal die koudstartversteller zijn, snel aan het klikken.
Als hij start, draait hij enkele minuten op verhoogd toerental en dan normaal, dus dit is ok denk ik.

Iemand had mij gezegd dat mogelijk een te kleine batterij de oorzaak kon zijn, ik heb een starthulp bij aangesloten, maar mijn starter draait hetzelfde toerental.

Na lang doorstarten krijg ik een witte pluim onverbrande diesel uit de uitlaat, er is dus wel brandstof.

Als dit een benzine was zou ik zeggen geen ontsteking.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.