Volvo 850: Motor valt uit bij warme motor

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDi

Hallo,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een 850 TDI uit 1996 met 283000km op de teller, gekocht van een particulier.
Sindsdien kijk ik hier ook vaak mee, nu heb ik een probleem.

De auto start zonder problemen en rijdt prima, maar als de motor eenmaal warm is en ik bv voor een stoplicht sta of door een bocht ga valt de motor uit.
Meestal start hij daarna wel weer direct. Het motormanagement lampje brandt dan wel.
Ik heb hem laten uitlezen en kreeg de storingscode's 715 en 716, brandstoftoevoer.
De LMM? is al nagekeken en deze is brandschoon, nu wordt er gezegd dat ik een nieuwe brandstofpomp moet hebben, is dit de oorzaak van het probleem of kan het nog iets anders zijn, en zo ja wat zijn de kosten hiervoor?
Graag hoor ik jullie ideeen.

Alvast bedankt

leunkr

Geplaatst door leunkr (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

leunkr (0), 14 jaar geleden

Hallo,

Inmiddels de brandstofpomp, spanrol, looprol en pompriem vervangen en hij doet het weer!
Wel 650 euro lichter, maar is het waard!

Groeten Richard

leunkr (0), 14 jaar geleden

Hallo,

ben ik weer, blijkbaar heb ik een probleemauto gekocht, na het vervangen van de brandstofpomp en bijbehoren is inmiddels ook de kabelboom naar de branstofinspuitpomp vervangen omdat het stekkerblok kapot was.
De auto is hierna bij de dealer weer afgesteld.
Vervolgens heb ik ca. 1000km gereden zonder problemen, sinds gisteren begint de auto weer te stotteren tijdens het rijden en vandaag is deze weer 2x afgeslagen tijdens het rijden.
Als er hier iemand een idee heeft wat het kan zijn of tips heeft hoor ik het graag.

M.v.g.

Richard

rensk001 (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb je het brandstoffilter al vervangen ?

leunkr (0), 14 jaar geleden

Brandstoffilter is inderdaad ook al vervangen.
Ik ga donderdag weer naar de dealer om hem uit te laten lezen, als ik hier zo mee lees zou het misschien ook aan de massakabel liggen?

leunkr (0), 14 jaar geleden

Nog steeds problemen met mijn auto, volgens het uitlezen was het weer de brandstofpomp, inmiddels weer een nieuwe brandstofpomp erin laten zetten, viel nog onder garantie.
Vervolgens nog steeds dezelfde problemen, nieuwe EGR klep geplaatst.
Een week daarna wou de auto helemaal niet meer starten, inmiddels al weer twee weken zonder auto, werd gisteren gebeld dat ik de reservesleutels langs moest brengen, nou blijkt dat de gebruikte sleutel niet meer geprogrammeerd is.
Kan dit de oorzaak zijn van alle problemen.
Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, maar ik hoop dat een van jullie me hier antwoord op kan geven, het wordt zo wel een duur grapje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.