Volvo V70: motormanagement

Bouwjaar: 2000

Voor de eerste keer een vraag. mijn v70 tdi van 02-2000 reed goed tot enkele maanden geleden. toen soms startprobleem en donkere rook uit de uitlaat bij het te plots fors gasgeven.Dan brandde het motormanagementslampje ook kort. Bij analyse door een Bosch-service station bleek de turbodruk veel te hoog en nog een klepje defect. Nu nieuwe turbo en klepventiel. Gevolg is dat het motormanagementslampje constant brand en de motor minder vermogen heeft dan tevoren. Inmiddels war euroos armer rij ik minder goed. Heeft iemand suggesties????? dank Rob

r.bos

Geplaatst door r.bos (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

r.bos (0), 18 jaar geleden

Uilezen van de foutmelding geeft foute turbodruk Rob

volvoxc90 (0) PRO, 18 jaar geleden

op het inlaatspruitstuk zit een slangetje daar zit een heel klein gaatje in kijk of dat niet verstopt zit.
Controleer ook de slangen van de egr en de motorsteunen of ze geen lekkage hebben en/of verkeerd aangesloten. Motorsteunen kunnen ook lekken. Luchtmassameter defect kan er voor zorgen dat de motor geen vermogen heeft.

r.bos (0), 18 jaar geleden

luchtmassameter is vervangen,rest wordt bekeken, dank

r.bos (0), 18 jaar geleden

het slangetje vanuit het inlaatspruitstuk bleek na openen vol met dieslprut te zitten.eea is doorgeblazen en de auto reed weer perfect,zonder brandend motormanagementlampje. d.w.z. tot enkele uren later hetzelfde probleem er weer was.Controleliet zien dat het slangetje open was. Nog iemand een idee?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.