close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S40 2005: motormanagement blijft branden

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 125

Hallo forumleden,
mijn Volvo s40 MS blijft hardnekkig de volgende storing vermelden : P0171 (OBD melding)
Na reeds de 2 Lambda sondes, de MAP sensor en een grote beurt vervangen te hebben
is de storing nog steeds aanwezig.Na 2 dagen bij de lokale Volvo dealer is er nog geen verbetering. Volgens de garage geen vacuumprobleem en is de brandstofdruk ook in orde
evenals de injectors.
Heeft iemand dit ook aan de hand gehad of enig idee wat hier de oorzaak is?

Geplaatst door

hetkanbeter (0)

al 6 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De oorzaak van deze foutmelding is een te arm mengsel;
oorzaken zijn divers:
Inlaat of uitlaat lek, luchtsysteem, MAF/VAF sensor, brandstofdruk/pomp, injectors of lambdasensor.
Dan is er nog de inlaatlucht temperatuursensor, die in de MAP sensor zit.

Hans4040 1240
badge vip badge

6 jaar

ik heb dat ook bij mijn volvo v50 maar ik reid op gas en dan is het een gebriuklijk probleem dat geen kwaad kan volgens de garage

@ hetkanbeter ,

al enig resultaat..?

Hans4040 1240
badge vip badge

6 jaar

Hallo Hans4040,
Sorry voor de late reactie,maar het is bijna zeker verholpen.
De garage heeft eerst mijn nieuwe lambdasensor vervangen,vlgs hen kon het niets anders wezen.Na 1 dag hetzelfde probleem!Kosten €300 en mijn afkomende nw sensor weggegooid!
Weer 2 dagen in de garage ;afstellingen gewijzigd;geen verbetering.weer 2 dagen garage;sofware opnieuw geladen,geen verbetering.
Na de derde keer bij de garage werd mij verteld dat ze een benzine druk meter bij het andere filiaal hadden geleend en ze de druk erg laag vonden;tevens viel de druk helemaal weg na het stoppen van de motor.Bij de eerste 2 bezoeken hadden ze me verzekerd dat ze de druk hadden gemeten(NIET DUS).Ik ben hierna weggegaan en heb zelf de brandstofpomp vervangen.Auto start nu prima en het MMlampje is uit.Ga nu terug om te kijken of ik nog wat van de rekening terug kan krijgen.

hetkanbeter 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.