Volvo S40: motorsteun vervangen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG

goede avond

ik heb sinds 3 weken een volvo vet relax rijden vergeleken met de twingo die ik had lol.

maar goed ik ben nu lekker veel een het toeren en als ik gas geef of los laat
bonkt het blok en de versnellings pook beweegt als ik gas geef of los laat.

dus ik ben even onder de auto geweest en zag een scheurtje in de versnellingsbak
steun.

nu heb ik een nieuwe gehaald en wil die gaan vervangen. ik denk dat ik hem zo moet vervangen.
als ik het niet goed heb mogen de profs me verbeteren alle tips zijn welkom.

de 2 voorste wielen rij ik op 2 oprij bokjes
* onder de cartepan steun ik hem
* onder de versnellings bak steun ik hem
* daarna ga ik met een 2tons krik met een blok hout
het blok iets opkrikken zodat de spanning eraf is.

daarna draai ik de 2 bouten van de versnellings bak los ( waar de motorsteun aan vast zit.
dan draai ik de bout uit het rubber dan kan ik de ophangingssteun van de bak demonteren.
daarna draai ik de motorsteun los.
plaats de nieuwe en draai alles weer vast.

dit lijkt mij de beste en makkelijkste oplossing als ikhet niet goed heb hoor ik het graag

gr jp

jp_27

Geplaatst door jp_27 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

ik zelf heb het altijd de wagen op de brug gezet.
daarna de onderste balk verwijdert door middel van de 4 bouten.
de motor hangt nu in de motorsteun en de versnellingsbak steun aan beide kanten van de wagen.
je kunt nu de steun losmaken. daarna kun je hem van de balk losnemen en zo verwijderen.

dit is een makkelijke manier als je het met lucht doet.
doe je het met de hand dan kun je inerdaad het beste op jouw manier doen. dan weet je zeker dat het vast zit. alleen zo als je leest of je het niet te echt te ondersteunen. de onderste twee rubbers (denk dat je de voorste wil vervangen) die op de balk zitten staat zeer weinig gewicht op. op de twee zij steunen hangt het gewicht. het enige is dat de motor kan kantelen. het kantelen wordt namelijk door de blokken op gevangen. als de motor kantelt zul je wel wat moeite moeten doen om hem weer goed voor het gat uit te lijnen

als je hem 3 weken hebt denk ik wel dat je een soort van een garantie hebt. laat het dan zelf vervangen dan hoef je zelf geen moeite te doen en kost het je ook niks.
heb je garantie tot de hoek om genomen. ja, dan zul je het zelf moeten doen. kijken wat het beste is om te doen. maar zo te horen zit dat wel goed.

jp_27 (0), 14 jaar geleden

oke bedankt voor de tip maar bedoelde eigenlijk dat ik de achterste steun moet vervangen achter de bak.
nou ik ga maar is ff lekker sleutelen en kijken als ik klaar ben me probleem is verholpen. en ja heb geen garantie maar goed ben gelukkig niet geboren met 2 linker
handjes lol.
laat wel even weten hoe het is afgelopen

trucker0werner (0) PRO, 14 jaar geleden

dat maakt het een stuk makkelijker.
dan kantelt de blok een heel stuk minder. en je kan er makkelijker bij vooral voor het verwijderen van de versnellingsbak. maar dat hoeft niet te gebeuren.
ps. controleer wel even of de steun aan de versnellingsbak nog heel is. ken een wagen die dit al 2 keer kapot heeft gekregen dat het aluminimum van de versnellingsbak afgebroeken was

jp_27 (0), 14 jaar geleden

ok heb vanmiddag ff gesleuteld moest allebei de steunen vervangen was echt een eitje had het blok voor de zekerheid op 4 plaatsen gesteunt zodat hij nergens heen kon.

daardoor kon ik de hele balk kompleet met steunen aref halen en vervangen heb hem gelijk ff ontroest en in de tektiel gezet.
heb de steun bij de bak na gekeken en er mankeerd niks aan.

maar bedankt voor de goeie tip was al bij al met een uurtje helemaal klaar.
weer wat geleerd lol

patrickvc (0), 14 jaar geleden

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem maar ben er nog niet uit of dit van de motersteunen voortkomt of dat het probleem in koppelingsschijf zit.(ik dacht aan de veren die de radiale kracht opvangen)
Als ik zo'n 60km/u rij en dan gas los, bonkt er iets en de pook gaat verschrikkelijk over en weer.
Kun je eens uitleggen waar en/of hoe je dat scheurtje gevonden hebt?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.