Volvo S40: toerenbegrenzing

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i 16v gdi b4184sj

geachte,

we hebben hier een s40 staan die bij 4000 toeren begrenst.
klacht van klant is dat de auto inhoud en niet boven de 150 km/h komt.
zowel bij stil staan als bij rijden, half gas of vol gas wil de auto niet boven de 4000 toeren komen.
een enkele keer doet hij dit wel en is er geen enkel probleem. (zelfs een keer halverwegen tweede versnelling
terug naar één geschakeld om over de 4000 heen te komen en dan zijn de problemen weg)
zet je dan contakt af en start je weer dan begrenst hij weer.
geen fout codes, koel temp. goed, lmm. varieert aanemenlijk, gaskleppot.meter idem, (waarden ken ik niet)

heeft iemand een ideetje voor me??

bvd dank,dan

mobil

Geplaatst door mobil (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Highway (155) PRO, 15 jaar geleden

Ik denk dat bij deze motor het grootste probleem in de koolaanslag zit. Dit is nogal een probleem bij de GDI.
Informeer eens bij Mitsubishi.

mobil (0) PRO, 15 jaar geleden

zowel volvo als mitsubishi dealer aan de lijn gehad, onderkennen bijde het roet probleem
en het vervuilen van gasklephuis en inlaat maar dit specifike probleem is voor zover voor hun ook
een raadsel.
deze volvo heeft al een kunstof inlaat en schijnt de tweede generatie te zijn die volgens opgaaf minder last van roet heeft. (?)

mobil (0) PRO, 14 jaar geleden

nou dames en heren, het is eindellijk zo ver!!

deze auto doet het weer naar behoren. heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.

na het demonteren van kop, kleppen reinegen, gasklephuis reinegen ging ie alleen maar rotter lopen.
dealer gebracht en onveranderd terug gekregen
naar collega gebracht, diverse dingen nieuw uitgewisseld, lmm, gasklephuis,raildruk sensor,vonk versterker
gaspedaal,inspuit comp.,nok en krukas sensor, alle signale op scoop getest en dit alles zonder reseltaat,
bij ander fidiaal dealer gebracht en toen kwam het: de hoge druk pomp van de inspuiting!!
die liet het afweten. en dit alles zonder ook maar één foutcode aan te geven.
na dit alles bleef er nog een hikje over in de opwarm fase, dit bleek in de distributie plaat te zitten daar deze
een stekker verbinding heeft met de krukas sensor

al met al, auto goed. hoop tijd en geld verder maar klant weer blij

groet en dank, dan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.