Volvo 850: Na afslaan niet meer starten geen vonk

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Na het verwisselen van rechter voorlamp wou de auto niet starten wegens zwakke accu.
Met hulpaccu onmiddelijk aanslaan.
Bij draaiende motor motorkap gesloten, waarna motor afsloeg.
Hierna wou de auto niet meer aanslaan.

Het betreft een ecu van siemens systeem Fenix 5,2
Het motormanagement kunnen wij met de bosch kts niet uitlezen.
De wegrijblokkering wel.
Hier geeft de kts foutcode 84 Communicatie tussen motor ecu en wegrijblokkering ontbreekt.
Brandstofpomp werkt wel.
Er komt geen vonk.
Het relais motorregeling voor bij de radiateur wordt niet ingechakeld.
Bij meetgegevens geeft de kts aan . Signaal startonderbreker niet ontvangen.
Zekering 1 Transmission control unit en zekering 4 en 8 immobilizer staan onder spanning.
Contactsleutel heeft geen drukknoppen en werkt meet een leesring.
Alle 3 bij de auto geleverde sleutels geprobeerd.

Aanvulling.
Bij het op contact zetten gaat het ledje op het dashboard uit.
Haal ik de stekker van de leesring los blijft het ledje knipperen dus ga ik er van uit dat tot de immo alles in orde is.
Bij andere topics over het alarm van de 850 wordt er gesproken over relais aandrukken.
Deze immo heeft alleen een printplaat en geen relais.
Volgens autodata moet er op aansluitpunt b5 van de ecu stekker op contact een spanning van 9 tot 10 volt staan.
De ecu is zo gemonteerd dat je eigenlijk alleen bij verwijderde ecu aan de stekker kunt meten.
Moet hier spanning op staan bij gemonteerde of verwijderde ecu.

Wie kan mij op het juiste spoor zetten.

Met vr. gr. Gerard.

Gerard van Ingen

Geplaatst door Gerard van Ingen (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Gerard van Ingen (0) PRO, 16 jaar geleden

Auto doet het weer.

Bij LPG inbouw is de permanente voedingsdraad voor de ecu aansluiting A26 op de ecu onderbroken ten behoeve van een regeleenheid LPG.
Door corrosie is de draadverbinding in de isolatiekous gebroken.
Na herstel verbinding loopt hij weer.

Door uitgelezen foutcode op het verkeerde been gezet.
De opgegeven spanning, op aansluiting B27 is accuspanning de werkelijk gemeten spanning is 7,5v.

Nog even Roodkapje en de boze wolf lezen en dan vroeg op bed.

Gerard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.