omdat de volvo op benzine moet starten en dat niet meer deed hebben we vandaag de benzinepomp vervangen.
gekocht bij een volvo specialist in de buurt,naam noem ik nog even niet omdat ik niet weet waar de fout zit.
het was een bijna nieuwe pomp en hij zeio me dat hij geschikt was voor de v70 type 2.
de nummers van bosch zijn; origineel; 0 580 453 447
vervangende pomp; 0 580 453 420
buitenzijde volkomen identiek,echter loopt de volvo op lpg geweldig,op benzine start hij gelukkig weer,alleen schokt de moter en bij gasgeven houdt hij in en lijkt hij niet genoeg te krijgen.
zou de pomp toch niet zo goed zijn,of zou de bezinefilter vervangen moeten worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan allebei maar de pomp is een andere nummer leverd deze dan wel de goede druk voor jou systeem.
daar zul je eens navraag over moeten doen.
groetjes jan,.
dat lijkt mij voor de hand liggend,echter het originele nummer van mijn pomp was nergens terug te vinden op internet,en bij bosch,anders was een nieuwe pomp beter geweest.de dealer leverde alleen de complete unit.
bedankt voor uw reactie
13 jaar
Originele pomp wordt gewoon nog geleverd. Je moet alleen zoeken naar: 0580453447 (dus zonder spaties).
Kijk eens naar het sproeibeeld van de verstuivers. Door het weinige gebruik koeken ze vaak vast. Groeten.
welnu heb ik degene waar ik de pomp gekocht heb opgebeld,autobedrijf SVENSKA in grave.
het probleem voorgelegd,antwoord; dan zal de luchtmassameter kapot zijn,en antwoord no 2 was koop maar een nieuwe.
ik had het onderdelen nummer vergeleken en het bleek dat de geleverde pomp van een 940 is,daarop kreeg ik als antwoord dat ze allemaal hetzelfde zijn.................
verder werd er gezegd,hij start toch weer,en je rijdt toch op lpg...............
ik wil hem wel 100% hebben en vertrouwde erop dat dit de geschikte pomp was.
13 jaar
De pomp levert een hoeveelheid benzine en de druk wordt afgeregeld door een veer belaste klep aan de brandstofrail.
De druk is rond de 3 bar. De pomp levert zoveel brandstof dat het grootste deel weer naar de tank terug loopt . Probeer die terugloop eens te meten met lopende motor en of meet de druk van de pomp zonder dat er vloeistof stroomt.
9a10 bar is goed ,,, 5a6 is slecht. Succes.
In theorie zou de luchtmassa meter kapot kunnen zijn (of valse lucht die hetzelfde effect heeft), maar dan loopt de motor op LPG ook niet goed.
LPG hoeveelheid wordt afgeleid van de inspuittijd van de benzine injectors.
Als die tijd goed is (kennelijk, want LPG loopt goed) dan moet haast wel de benzinedruk te laag zijn/worden.
Of de pomp is niet meer zo nieuw als vertelt wordt, of filter zit verstopt of zoals eerder gezegd, de benzine injectors zitten verstopt.
andere brandtofpomp gemonteerd ( wel de juiste van verwijst),probleem opgelost
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar