👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
mijn volvo 460 18iliet mij plotseling op de snelweg staan, en wilde niet meer starten,ook met een ander volle accu niet,maar nu komt het probleem:andere dynamo geplaatst, en nu heb ik kortsluiting in de dynamo, als ik de + draad aansluit op de dynamo.
haal ik de plusdraad er vanaf dan werkt alles anders om dus dan draait de startmotor verkeerd om en de kachel die zuigt ipv blazen.
wwaar moet ik de storing zoeken?
vr gr harm,,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat je de accukabels verkeerd om aangesloten hebt!!!!
Hans
nou dat dacht ik niet, je hebt + en - op de accu staan en op de kabels dat kan dus niet,trouwens je hebt een dikke en dunne pool op de accu zitten, dat is het dus niet.
harm.
19 jaar
Ik bedoel dat je de auto met startkabels hebt geprobeerd te starten wat ik uit je verhaal begrijp en heb je toen de kabels misschien verkeerd om gezet zodat nu de accu omgepoold is.
Hans
hans,
ik heb er gewoon een andere accu opgezet, dus niet met startkabels gewerkt.
harm,,
19 jaar
Ik denk dat Hans gelijk heeft!!+///- verwisseld!!!
Een lege accu met een verkeerde polariteit opladen is mogelijk!!
Controleer de polariteit van de accu met een multimeter,gooi wel effe de kabels van de accu los.
succes Hub
hub dit kan niet anders zijn dan dat de accu verkeert om is aan gesloten een andere verklaaring is er gewoon weg niet voor.
pak is een multie meter en zet deze op de plus en de min pool als je een goede meter heb geeft hij aan wat plus en wat min is.
gr tijne
19 jaar
jonges, dat kan niet omdat de zelfde accu nu op onze andere volvo 440 staat en daar zijn geen problemen mee, dus die accu is beslist niet omgepoold, ik kan mij niet voorstellen dat dat kan, omdat hij zowiezo wel goed funktioneerd op onze andere volvo, zou de accu wel omgepoold zijn dan zou ik ook hier de zelfde problemen hebben,maar hier is alles oke.
harm,,
19 jaar
Martijn..Dit is precies dat wat ik bedoel(multimeter)
Maar Harm sluit dit uit met zijn laatste melding.
Blijft maar een ding over...accu verkeerd aangesloten!!!
Een gelijkstroommotor(aanjager,startmotor)draait inderdaad ook verkeerd om bij een verkeerde polariteit.
ps.startmotor hoor je wel draaien maar laat niet de motor draaien.
hub,
ik denk dat het in het elec systeem zit ergens onder het dashboard, het is namelijk zo dat mijn richtingaanwijzerlampjes constant blijven branden en de zekering van de gasinstalatie ook steeds doorbrand, dat is de zekering die naar het schakel knopje van de gasinst gaat.
ik dacht eerst nog dat het de massa kon zijn maar heb die helemaal schoon gemaakt en heb nog hetzelfde.
dus ik blijf zoeken, maar wat het is ik weet het niet het is voor mij een raadsel.
harm,,
19 jaar
1 probleem gevonden, hoe of dat is gebeurt weet ik niet, maar het heeft met de startmotor te maken een andere er op en alles doet het weer normaal, en loopt ook weer goed op benzine, maar heb nu het probleem dat de gasinstalatie niet werkt, de zekering springt er nog steeds uit, en ik kan het niet vinden waar de oorzaak zit.
heeft iemand mischien een suggestie?
gr harm,,
19 jaar
Een startmotor is bij nagenoeg alle auto's (enkele japanse merken daargelaten) een seriemotor. Draait altijd dezelfde kant op ongeacht polariteit!! Je poolt namelijk het anker, maar ook het veld om. De aanjager draait bij ompolen wel de andere kant uit (permanent magneet motor). Dus blijft over: op het boordnet is de verkeerde polariteit terechtgekomen.
Gr.
Paul
als op het boordnet de verkeerde polariteit is terecht gekomen, (wat dus in dit geval ook zowas) kan dan de computer van de gasinstalatie ook kapot gaan?
de zekering van de gas instalatie brand steeds door,ook het lampje van de gasinst brand niet,hij loopt dus alleen op benzine. hoe kan ik kontoleren of da computer kortsluiting veroorzaakt?
harm..
19 jaar
Als het hier gaat om een lpi installatie, dus met een pomp in de gastank, en een van de 3 (of 2) grote zekeringen onder de motorkap van de gasinstallatie steeds doorbrand, dan heb je de pomp defect.
Is een veel voorkomend probleem, en of dit nu te maken heeft met het verkeerd aansluiten is niet te zegen, maar nogmaals als het een installatie is met de pomp in de tank is bijna zeker je pomp defect.
(ps als het de pomp is, let dan op bij het kopen van een gebruikte tank, deze mogen niet op de kop hebben gelegen, kan de pomp ook niet tegen)
19 jaar
ik weet niet of het een lpi instalatie is, het is de meest voorkomende inst die je in de volvo vind, het is een vialle, hetstart op benzine en schakelt dan automatisch over op gas.
er zit trouwens maar 1 zekering onder de motorkap, vlakbij de accu en er zit een zekering in de zekeringkast. maar alleen de zekering bij de accu springt er steeds uit. ( ik denk dat dat de hoofdzekering van de gasinstalatie is.
maar ik kom er voorals nog niet uit.
harm,,
19 jaar
Kun je de gastank zo zien zitten, zit er een plaatje op de gastank geschroefd met een stuk of 10 boutjes, dan heb je een LPI installatie
19 jaar
cris,
ja ik kan de gastank zien zitten achterin de kofferbak, er zit geen plaatje op alleen een deksel en daaronder bevind zich de afsluiter en de combiaansluiting voor de tankmeter.
gr harm,,
19 jaar
Dan heb je inderdaad geen LPI, dan zul je toch even deel voor deel moeten gaan nakijken waarom de zekering eruit gaat, mijn eerste gevoel zegt me dat je het regeldeel van de installatie kapot hebt, dus de electronica.
De verdamper, en de gasafsluiter hebben niet meer dan een paar spoelen, en die kunnen er wel tegen als ze plus-min verwisseld hebben. maar de regelunit is een andere zaak....
19 jaar
mijn vraag is nu waar zit die regelunit, ik heb de computer als je die bedoeld,heb ik laten testen en is goed, de afsluiters op de verdamper en de tank zijn ook goed, in de bedrading is tot nu toe ook niets gevonden dus we staan nog steeds voor een raadsel, hij loopt goed op benzine, maar zo gauw ik er en zekering in de draad van de accu naar de computer dus de hoofddraad van de gas instalatie bij de accu springt hij er gelijk uit, maar haal ik de stekker van de computer los dan blijft hij heel.ook al een andere computer geprobeerd en dan doet hij precies hetzelfde.
wie oo wie weet de oplossing. groetjes harm.
19 jaar
wil ik toch nog wat meer weten
Is het wel een benzine start-systeem, welk merk gasinstallatie, probeer het eens met de plusleidingen los van :
tankafsluiter, gasafsluiter, verdamper,
Je kunt ze niet een voor een aansluiten, want zitten paralel aangesloten, dus als je er een onder spanning zet hebben alle drie de draden spanning, maar je kunt zo wel kijken of je kortsluiting in de bedrading hebt...
Maar geef me eerst even het merk, dan kan ik al wat meer
19 jaar
cris,
het is inderdaad een benzine start-systeem van het merk vialle.
alles is nagezocht en alles is goed, er is geen draad die kortsluiting maakt en alle afsluiters zijn ook nagekeken en zijn ook goed, ik heb zo het idee dat de stuureenheid toch niet goed is doorgemeten en getest, en we hebben er een andere op gezet van de sloperij en die deed precies hetzelfde, dus ik denk dat die ook kapot was, ondanks dat ze zeggen dat hij goed was.
maar dat zie ik als enige oplossing.
omdat je zo gouw als je de stekker van de hoofd ingang van de computer er indoet dan springt de zekering er uit, dan heb je verder alle stekkers er af en je doet alleen de stekker van de hoofdingang er in dan springt de zekering er al uit.
dus volgens mij heb je gelijk dat het de computer is.
en vind nu maar eens een goede gebruikte gascomputer, zijn niet te vinden, en nieuw zijn ze haast niet te betalen, en ik weet ook niet of die te repareren zijn, maar ik denk dat jij gelijk hebt dat het de computer is.
groetjes en in ieder geval bedankt voor de goede tips.
,,harm,,
19 jaar
Bij vialle heb ke ook nog de mogelijkheid dat je injectorconrole unit defect is, of het moet zijn dat je de latere versie hebt..
Heb je nog het systeem met die 2 grijze units onder de motorkap, daar gaat o.a de inductiedraad naartoe (moet je even kijken, maar als het goed is gaat er van je bobinekabel of van de min van de bobine een draad naar een inductierelais, en daar in de buurt moet dan ook de injectiestuurunit zitten daar zitten ook 2 stekkerblokken onder, trek die eens los (als ze er op zitten natuurlijk)
Als het niet zo is moet je eens bellen met "van geenakker" in nijmegen, of in Druten zit ook een hele grote volvo-sloop
Ik neem aan dat je een tiptoets hebt, (wipschakelaars gaan ook nog al eens defect)
Verder houdt het even op
Groeten Cris
19 jaar
mensen,
mijn probleem is verholpen, het is samen loop van omstandigheden geweest,de computer was kapot, en die ik van de sloop had gehaald was ook kapot, nu is er een nieuwe in gezet,(336 euro) en het loopt weer als een zonnetje. maar wel dik 500 euro onkosten, rev dynamo + computer. maar nu zijn onze beide volvo's te koop. wij willen diesel of g3 groet harm.
19 jaar
Mooi dat het opgelost is!
gr.
Paul
paul,
gelukkig wel, en nu maar zien dat ik onze beide auto's ruil voor een auto op g3 of een diesel, of beide verkoop.
maar alle mensen heel erg bedankt voor de tips en raadgevingen, ik heb er toch echt heel wat van opgestoken. mensen bedankt.
groet harm..
19 jaar
Harm,
Fijn dat het nu opgelost is.
Hoe kwam het dat alles verkeerd verkeerd om draaide wat je in je eerste berichtje melde,dat gebeurd toch niet zomaar,waardoor werd dat veroorzaakt dan?
Hans
hans, wat het precies is geweest weet ik eigenlijk nog niet maar er is een andere startmotor op gezet nadat de dynamo was vervangen, en het probleem was verholpen, alleen was dus de computer van de lpg kapot een nieuwe er in en het loopt weer als een zonnetje heb er vandaag weer bijna 900 kilometer opzitten zonder problemen. dus het probleem is dus begonnen met een kapotte dynamo, en toen kwam het een na de ander. maar het is nu weer oke.maar volgens de volvo dealer kan het zijn veroorzaakt door de dynamo ivb kortsluiting.
vr gr harm,,
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar