Ik heb een MFD1 van vw golf 4 ingebouwd in een Volvo V40 van 1999, alleen werkt deze niet correct en denkt de gps dat een 100m verder ben en vergist zich telkens.
Iso stekker mfd heb ik + en +contact en - aangesloten, gala weet ik niet waar aan te sluiten.
luidsprekers uiteraard ook aangesloten
26polige siemense stekker op pen 5 en 18 daar heb ik het snelheids signaal van de volvo op aangesloten, namelijk de fijne groene draad die op de iso stekker zit van de luidsprekers.
Ik weet dat je de bandenomtrek en impuls kan veranderen door toetsen 3 en 6 tegelijk in te duwen en op het vlaggetje te duwen. Alleen weet ik niet wat ik hier moet invullen voor de volvo.
Heb banden maat 195/55/15
Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Mvg Sebbe
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je het achteruit signaal aangesloten? Zo niet leg deze draad dan aan massa.Gala is de draad voor het snelheidssignaal.
Ik zie niet in waar ik dat achteruitsignaal moet aansluiten. De gala op de iso stekker van de mfd is niet aangesloten omdat anders er geen dvd kan gekeken worden tijdens het rijden.
Het gala (snelheidssignaal) is aangesloten op de 26polige siemens stekker op pen 5 en 18 (werkt bij vw op abs links en rechts
15 jaar
Ik heb vandaag de API binnen gekregen.
+ rood
massa zwart
blauw: ingang: aangesloten op geel rode draad
geel: aangesloten aan MFD1: aan iso stekker GALA en aan siemens stekker Pin 5 en 18.
Nog steeds werkt de navigatie niet. ik rijd soms offroad op de navigatie of hij stuurd mij verkeerd en de plaats waar ik op dat moment ben komt niet overeen met de navigatie.
Heb wel steeds ongeveer 7 a 8 satelieten.
Ik kan ook ook wel de bandenomtrek en draaipuls veranderen op de mfd.
Weet iemand raad?
Mvg Sebbe
15 jaar
De meeste navigatie-systemen die in auto's worden ingebouwd of overgebouwd hebben de eerste rit na inbouw een "aanpassingstijd" van ongeveer 5 a 15 minuten rijden nodig om te "wennen" aan de nieuwe situatie !!
Er zijn ook navigatie-systemen (geweest) die men "handmatig" in de installatie-modus moet zetten !
Ook systemen die je in de INLEER modus moest zetten ( Becker). Feit is dat je een verkeerd snelheidssignaal binnenkrijgt , deze zorgt voor een misrekening, waardoor je allerlei wazige problemen krijgt die je nu omschrijft.
Zaak is het aantal impulsen EN de bandenomtrek JUIST in te vullen.
Groeten Marcel
de banden omtrek is 1870.82 [url=http://www.carbibles.com/tire_bible_pg2....]deze[/url] site gebruikt voor het uitrekenen
het moeilijke is de impuls uitrekenen. je kunt dit doen door de as waar je de sensor op hebt gedaan. meten hoe vaak hij een puls geeft voor 1 rotatie van deze as.
als je deze dan ook goed is zet dan zal het inderdaad ook volgens mij goed werken
Danku aan allen, het probleem is opgelost.
Heb de bandenomtrek en draaipuls ingegeven en nog een draad verandert op de siemensstekker en nu werkt de gps prima.
Mvg Sebbe
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar