Hallo,ik wil een mogelijk een V40 turbo automaat aanschaffen met 150000km op de teller,
auto ziet er goed uit en lijkt goed onderhouden, echter boekjes niet ingevult .
Auto reed goed,aanvankelijk helemaal niet zo snel ,maar op een stukje snelweg zat hij direct op 160,
dus is zoals wordt beschreven denk ik ,wel kracht maar geen beest.
Zijn er specifieke punten waar ik op zou moeten letten,wat ik wel opmerkte en niet gewoon ben is trillingen in het stuur bij stationair draaien,
Ik hoor het wel gr marc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo, gefeliciteerd met de aankoop van een 20t, geweldige auto`s heb er zelf ook een, oer sterk en een mooie soepele motor ,fijner dan de zenuwachtige t4...
maar de auto loopt denk ik te zacht gestationeer, onder de 800 toeren, waarschijnlijk zit er een thermostaat in van 90 graden, als je er 1 in doet van 86 graden loop hij iets harder gestaioneer en is het trillen weg, maar word dan niet goed warm,[kun je merken aan de kachel en de tempmeter] het mooiste aan die auto is dat de turbo er met 17/1800 toeren er al ingaat, kortom een mooi koppel. [onder in de toeren] suc6.
Bedankt voor de reactie ,geeft weer wat meer vertrouwen,heb de auto nog niet ,ik heb wat de tijd gekregen om in dit geval de auto van mijn vrouw nog zelf te verkopen,ook eenzeer goed autootje mechanisch echt top,maar het loopt helemaal spaak,
mensen die er op af komen hebben flink geld tekort ongelofelijk, overigens ik praat over 650 euro,nissan 100nx,
mijn koersfiets heb ik duurder verkocht en sneller,maar harder ga je er niet op ,ik kan het nog moeilijk volgen.
gr marc
De thermostaat heeft geen invloed op het stationair toerental, een "koudere" thermostaat geeft wel een hoger brandstofverbruik !!
Wat het trillen meestal (altijd) veroorzaakt is een doorgezakte rechter motorsteun (distributie zijde), dit is een redelijk "normaal" verschijnsel bij deze auto's met deze kilometerstand.
De motorsteun ligt namelijk vast op zijn aanslag en geeft zodoende de motortrillingen door aan de carosserie !!
Bedankt voor het antwoord ,hieraan zat ik zelf ook meer te denken,ik neem aan dat vervangen eigenlijk noodzakelijk is,
Wat zijn daar de prijzen zoal voor.
gr marc
Hallo volvo specialist, in mijn volvo zakte het toerental wel na het vervangen v/d thermostaat, heb zelfs even de oude er weer ingezet om te kijken en te vergelijken, toen liep hij weer hoger in de toeren, en trilde niet meer, het scheelt maar 100 op de toeren teller maar toch, de motor steunen heb ik al eerder vervangen. en ja hij is idd zuiniger. of zit ik nu helemaal verkeerd????? je bent tenslotte nooit te oud om te leren......... en advies aan tenemen.
15 jaar
alleen stationaar stelmotor regelt de toerental stationaar. vervang je de thermostaat dan denkt hij dat hij nog te koud is en de toeren iets er in houdt. door de extra toeren heb je minder last van een motorsteun.
verder zijn dit goeie auto's, ook mechaniek is ok.
iets waar je wel mag naar kijken is de automaat zelf. deze willen bij de 2ton problemen geven. vooral bij een sterke motor. maar je kunt er natuurlijk ook bij de3-4ton nog geen probleem hebben. het is hoe rij je ermee.
iets wat ik vaak zie is dat er droogtescheuren op de remslangen vaak voorkomt.
voor de rest zie ik niet iets wat vaak voorkomt. met de motorsteun ja, we hebben op de zaak eent t4 staan die kapot is. maar ik vind dat het wel meevalt. dit zeg ik omdat de bovenste motorsteunen bij de v70,xc70,s60,xc90 wel vaak kapot zie. gelukkig zijn de nieuwe type motorsteun beter en verhelpt het probleem. tot dusver nognooit meegemaakt dat die kapot zijn.
Hallo ik heb de auto inderdaad aangekocht,ik moet zeggen hij loopt heel goed ,ofwel gevaarlijk goed voor boetes, en moet alles nu nog gaan bekijken,
op het eerste zicht lijkt de motorsteun nog in orde,
De motor zelf trilt eigenlijk erg weinig,het is puur het stuur,
Het slot v.d deur aan bestuurderskant blijft af en toe haken,het motortje wil wel maar het mechanisme loopt volgens mij te stroef,ofwel met de sleutel voel je ook te veel weerstand.
als je stuur trilt tijdens het remmen. zijn je remschijf waarschijnlijk krom.
trilt je stuur op hoge snelheid da moeten de banden gebalanceert worden.
waarschijnlijk zit er onbalans in.
Hallo je hebt me verkeerd begrepen,het stuur trilt alleen bij stationair,auto heeft wel even stil gestaan,
nu gaat het al wat beter,dus ik hoop en denk dat het wel af zal lopen,
het slot echter heb ik eruit,en dit wordt geheel vernieuwd voor de zekerheid,omdat ik niet kan bepalen waar het probleem precies zit,het motortje werkt maar de vraag is is het krachtig genoeg,
de trillingen blijven in lichte mate aanwezig,aan het stuur en rechtsvoor,zowel stilstaand als rijdend,de motorsteunen lijken helemaal goed,de motor zelf loopt ook gewoon zonder al te veel trillingen goed,
De Motor lijkt eigenlijk zelfs te vast te hangen zodat de trillingen niet gedempt worden.
Ik heb vernomen dat ze de steun aan distributiezijde aangepast hebben ,maar dit was misschien omdat hij het te snel begaf en dat is bij mij nog niet het geval,
in elk geval ben ik er van overtuigd dat het in de rubbers zit ,alleen het uitzoeken van welke het precies is kan een kostbare zaak worden ,
Indien suggesties laat maar horen.
maar toevallig eerder al tijdens inparkeren , het stuur een paar keer helemaal uiterst recht en links draaien waren de trillingen ook een stukje verminderd,
Lucht in leiding ??
blijft het toerental wel gelijk dan
met het uiterst wegdraaien van de wielen en je houdt hem vast dan is de stuurbekrachtignspomp constant druk aan het op bouwen. hierdoor zal de motor inderdaad effect hebben maar niet in de zin dat je naar de stuurbekrachtingsysteem moet kijken denk ik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar