Motor slaat niet aan.
Geen storing aanwezig.
BDP gever, nokkenassensor, temperatuurgever, ECU ontsteking, bobine, voeding spanning relais gewisseld
zonder resultaat.
Bedrading van sensoren naar ecu in orde
Hij vonkt niet.
Maar soms heel soms slaat ie ineens wel aan. Motor loopt dan goed. Auto rijd goed. Zet je de motor af dan krijg je hem niet meer aan de praat.
Distributie staat op tijd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik vermoed toch bdp sensor. Kun je tijdens het starten met een logic probe zo meten. Dit vind je ook alleen maar door te meten en te testen.
Sytze
Ik weet het. Heb alles wat ik kan al gemeten. Ik vermoed ook iets met de BDP gever en/of vliegwiel.
Maar zowel wij als onze bevriende garages beschikken niet ovwer een scoop. Dus denk dat het voor mij ophoud.
Goed gereedschap is het halve werk. Denk niet dat ik alleen voor deze ene storing een scoop mag aan schaffen
Er komt geen signaal van bdp gever
div bdp gevers geprobeerd
toch vliegwiel probleem
Maar wat voor probleem. Want soms slaat ie wel goed aan
nokkenassensor?
Even uitlezen en je weet het. Beide sensoren, zowel de bdp als de nokkenas moeten synchroniseren.
Soms zit de nokkenassensor vol olie, omdat de keering lekt.
Zoals jullie in me eerste bericht kunnen lezen heb ik die dingen allemaal al geprobeerd
Heb een originele volvo system tester hier. dus dat uitlezen zit ook wel goed.
Vanmiddag maar eens verder zoeken
Wat voor tester heb je dan? Als de auto geen vonk heeft en de apparatuur ziet dat niet?!
DE Volvo System Tester van Volvo dealer
Deze auto heeft geen obd aansluiting
Injectie relais? bij een 940 is het bekend maar van een 850 ken ik het niet maar laast had iemand een zelfde probleem en was het dit relais.
In dit geval was het een v70 classic.
Alle voedingsrelais zijn nieuw. Spaniingen komen ook aan bij de regeleenheiden\
Als we de auto aanslepen dan is er wel een vonk aanwezig en loopt de motor heel netjes.
Bij starten is geen vonk aanwezig.
Accu is nieuw.
Startmotor is 3 maanden oud
Ramon meet de afstand van bdpsensor met het vliegwiel. Misschien is die afstand wat te groot. Kwam vroeger ook bij ford voor . Als de puls niet groot genoeg is geeft de ECU niet thuis. 0,5 mm van het voetje vijlen. Met aanslepen is het toerental wel hoog genoeg voor voldoende grote puls. Succes.
Punt, dat kan het best zijn.
Vroeger ook meegemaakt met een sierra dohc motor,een te zwakke bdp puls.
Scope al erbij gehad?
[quote=Punt]Ramon meet de afstand van bdpsensor met het vliegwiel. Misschien is die afstand wat te groot. Kwam vroeger ook bij ford voor . Als de puls niet groot genoeg is geeft de ECU niet thuis. 0,5 mm van het voetje vijlen. Met aanslepen is het toerental wel hoog genoeg voor voldoende grote puls. Succes.[/quote]
ook al geprobeerd. Word er gek van.
Hoorde gisteren dat de problemen zijn gekomen na montage startmotor in Frankrijk.
Misschien 1 met een te laag starttoerental?
Het zou dus best een te laag startoerentalprobleem kunnen zijn.
Wellicht dat de pluskabel van de starter te dicht bij de bdp sensor zit? Was vroeger een Ford probleem......Ivm teveel magnetisme bij die sensor.
Heb je al een scopemeting gedaan?
Wat is de opgenomen amperage met starten?
Je moet niet gek worden, het helpt toch niet. Beter is het om idd even een scoop te regelen. Dan zie je echt wat er gebeurd. Start die abnormaal langzaam? Accu genoeg startstroom? Wat absoluut roet in het eten gooit is slijpsel van een (reeds vervangen) kapotte startmotor of 2e massa vliegwiel. Heb je daar al es naar gekeken?
Dát haal je met een scope er ook uit, aan de andere kant zit er dan steeds slijpsel op je sensor.
[quote=marcel7031]Dát haal je met een scope er ook uit, aan de andere kant zit er dan steeds slijpsel op je sensor.[/quote]
Het moet iets te maken hebben met de startmotorwissel............. Haal hem er uit en begin opnieuw? Kijk ook naar het juiste type.
Toch geen onduidelijke herkomst?
Ramon dat magneetstaafje in die sensor trekt slijpsel aan en dit doet de puls varzwakken. Loopt die sensordraad vlak langs die startmotor ??? Er zit wel een hoes om dat leidinkje (massa )maar dat verklaart ook waarom hij wel start met aanslepen. Zitten er aan de startmotor een of twee dunne draden ? Misschien zijn deze verwisseld. Groeten.
Bdp sensor draad zover mogelijk van plus kabel verwijderd.
Geen slijpsel aan sensor.
Er zit een normaal vliegwiel in deze auto
Startmotor vervangen door een nieuwe.
Eerste keer starten en ja hoor hij loopt.
Helaas nu niet meer.
Gaan nu extra massa en plus naar startmotor leggen.
Een scoop? Niemand van mijn bevriende gaqrage bedrijven die er een heeft
Dan grofweg: met starten heb je pakweg 1Volt wisselspanning nodig en een weerstand van pakweg 900 ohm.
Er zijn ook multimeters met een miniscope, anders software en dan op een desktop/laptop
Met een scope kan je signalen meten en beoordelen
Meet eerst eens tijdens het starten met een multimeter de lekspanning tussen massapool en motorblok. Datzelfde ook met de pluspool en de m8 bout op de startmotor. Dan weet je iig of dat zin heeft, al die extra kabels. Heb je niet een ledje? Dan kun je die tijdens starten even 1 op 1 over de bdp sensor heen zetten en kijken of die flitst of knippert. Dan weet je wat er gebeurd.
Starttoerental te laag door te veel weerstand in plus en of min kabel!
Startmotor kan ook!
wordt de accupoolklem niet warm door het starten?
Is wel een volvo probleem
[quote=Ramon9285]Starttoerental te laag door te veel weerstand in plus en of min kabel!
Startmotor kan ook![/quote]
Bijdehand !!!!!!!
Maar dit was idd het probleem
auto slaat weer aan als een nieuwe
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar