Hallo
Ik heb hier een volvo 850 2.5TDI vw motor die heeft het volgende probleem..
Koud slaat ie heel makkelijk aan maar als ie een beetje warm wordt en je zet hem uit dan gaat dat heel moeizaam je moet dan flink wat doorstarten.. Iemand wel eens meegemaakt..???
Geplaatst door ekrem2650 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
maarten4874 (0) PRO, 13 jaar geleden
geen lucht in het systeem? misschien een verstuiver met teveel retour?
Highway (135) PRO, 13 jaar geleden
dynamische inspuittijdstip laten controleren.
ekrem2650 (0) PRO, 13 jaar geleden
verstuivers waren ook kapot trouwens die zijn gereviseerd...
En hoe laat ik de dynamische inspuittijd controleren?? Diagnosekast??
Gerard van Ingen (0) PRO, 13 jaar geleden
Dynamisch inspuittijdstip is ook te controleren met de Bosch Kts tester.
Pomp is af te stellen via sleufgaten, maar is makkelijker te doen door tandwiel van pompaandrijving op nokkenas
te verdraaien (conisch).
Gerard.
ekrem2650 (0) PRO, 13 jaar geleden
Heb hem laten bekijken met een bosch KTS. Krijg de volgende fout: Inspuitbegin afwijking en de waardes van de inspuitbegin= 14.6 Kas wat de auto doet en wat voorgeschreven is volgens de kast 0.6Kas kan dat kloppen zit wel een groot verschil tussen deze 2..
Gerard van Ingen (0) PRO, 13 jaar geleden
Het is alweer enkele jaren geleden dat ik zo'n volvo afgesteld heb.
Ik weet de waarde's zo niet meer uit mijn hoofd.
Toen afgesteld door conisch tand wiel op nokkenas aan inspuitzijde beetje te verstellen en dan met kts tester uitlezen, en evt. herhalen tot kas waarde overeenkomt.
Gerard.
marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden
Toch niet een volkwagenkwaaltje met een slecht wordende startmotor?
Als je de KV sensor afkoppelt gaat het dan beter?
Nokkenas sensor bij warme motor nog ok?
gerjan1980 (0) PRO, 13 jaar geleden
deze brandstofpomp kun je ook afstellen met een meetklokje
achterzijde van de pomp
de motor zit ook in een vw t4 bus
alleen moet je nu de pompplunjerslag op 0.25mm afstellen precies op bdp cil1 begin verbranding
gr gerjan
ekrem2650 (0) PRO, 13 jaar geleden
pomp is afgesteld auto is weer perfect.. dank jullie voor de tip ...