Hallo
Ik heb hier een volvo 850 2.5TDI vw motor die heeft het volgende probleem..
Koud slaat ie heel makkelijk aan maar als ie een beetje warm wordt en je zet hem uit dan gaat dat heel moeizaam je moet dan flink wat doorstarten.. Iemand wel eens meegemaakt..???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen lucht in het systeem? misschien een verstuiver met teveel retour?
dynamische inspuittijdstip laten controleren.
verstuivers waren ook kapot trouwens die zijn gereviseerd...
En hoe laat ik de dynamische inspuittijd controleren?? Diagnosekast??
Dynamisch inspuittijdstip is ook te controleren met de Bosch Kts tester.
Pomp is af te stellen via sleufgaten, maar is makkelijker te doen door tandwiel van pompaandrijving op nokkenas
te verdraaien (conisch).
Gerard.
Heb hem laten bekijken met een bosch KTS. Krijg de volgende fout: Inspuitbegin afwijking en de waardes van de inspuitbegin= 14.6 Kas wat de auto doet en wat voorgeschreven is volgens de kast 0.6Kas kan dat kloppen zit wel een groot verschil tussen deze 2..
Het is alweer enkele jaren geleden dat ik zo'n volvo afgesteld heb.
Ik weet de waarde's zo niet meer uit mijn hoofd.
Toen afgesteld door conisch tand wiel op nokkenas aan inspuitzijde beetje te verstellen en dan met kts tester uitlezen, en evt. herhalen tot kas waarde overeenkomt.
Gerard.
Toch niet een volkwagenkwaaltje met een slecht wordende startmotor?
Als je de KV sensor afkoppelt gaat het dan beter?
Nokkenas sensor bij warme motor nog ok?
deze brandstofpomp kun je ook afstellen met een meetklokje
achterzijde van de pomp
de motor zit ook in een vw t4 bus
alleen moet je nu de pompplunjerslag op 0.25mm afstellen precies op bdp cil1 begin verbranding
gr gerjan
pomp is afgesteld auto is weer perfect.. dank jullie voor de tip ...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar