We hebben een volvo in de werkplaats staan deze gaat wel normaal rond maar slaat niet aan.
Na uitlezen met de kts en met de wow tester krijgen we een foutcode 8430 in de motorregeling .
Als we dan kijken via sis/cas dan komen we uit op te laag signaal motor regeleenheid .
Mogelijke fouten ontbreken van spanning op de ecu of hoofdstroomrelai zekering defect enz.
Spanning op ecu is goed massa op ecu is ook normaal hoofdstroomrelai andere in gezet blijft hetzelfde zekeringen gemeten allemaal goed ook de twee zekeringen aan de pluspool.
Als ik het goed gezien heb heeft deze auto geen pomp in de tank zitten .
De monteur die er mee bezig is zag laat in de middag ook nog veel fouten zitten in de centale elec zou het evt een can probleem kunnen zijn ?
We zullen morgen even verder uitlezen en kijken wat er evt nog meer uitkomt als iemand denkt te kunnen helpen of dit zelf wel eens heeft gehad bij een auto alle info welkom.
Groeten ,
Wim.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Div fouten aanwezig en niet te wissen in de centrale electronica ze 9.12.1
8FB2 regensensor
3F93 gaspedaal positie signaal te laag
DE0B can comm tussen centr elect -ecu en diesel ecu geen signaal
DE11 can comm naar motor ecu geen signaal
DE29 can comm airco geen signaal
DE43 portier regeleenheid geen signaal
meetwaarden spanningsverzorging in orde
EOBD fout p0698
voeding naar div regeleenheden vanaf accu via zekeringkast aanwezig
wat heb je aan de auto gedaan? Is er een brandstoffilter vervangen?
Heb je de gewone weerstand op het Can netwerk?
p0698 mogelijk kortsluiting op massakabel
Brandstoffilter is vervangen maar dat was na de klacht van niet meer aanslaan.
Auto gewoon in de ochtend gestart niets aan de hand slaat af en nooit meer aan de gang te krijgen.
Daarna pas filter vervangen en storingen uitgelezen als ik meer meetwaarden heb laat ik het weten.
Grt,
Wim
Zekeringkast in de auto vervangen i.v.m geen goede meetwaarden en stank uit deze zekeringkast software update en nieuwe egr klep ivm kortsluiting naar massa .
Auto start weer dus onderwerp kan gesloten worden.
Sluiten van problemen/topics doen we niet, alleen wanneer er een zeer gegronde reden voor is.
In ieder geval bedankt voor je feedback. Dat is een belangrijke doelstelling van Problemcar.
Als een probleem is opgelost ook de oplossing.
Gr moderator Problemcar
Ok even vergeten maakt niet uit ik hoop dat het duidelijk is.
Grt,
Wim
Het is opgelost ik heb de auto vrijdag gedaan egr klep was kapot dan krijg je een storing op je 5 volt voeding die vanaf je ecm komt. nu alles goed
Bedankt Herman voor de info ik had het vernomen van Mr Pellegrom .
Grt,
Wim
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar