close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: olie in koelvloeistof

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 diesel

Beste,
Ik vernam onlangs van garage, waar mijn auto op onderhoud is, dat er motorolie in het koelvloeistofreservoir zit.
Ik had al wel gemerkt dat mijn auto, vooral in de winter, minder goed startte en dat er een flinke wolk uitlaat kwam bij het starten.
Ze zeggen dat waarschijnlijk de koppakking stuk is en dat er daardoor olie bij de koelvloeistof komt.
Ik heb dit eens op deze site nagekeken en gemerkt dat dit bij nogal wat V40 eigenaars voorkomt.....
Moet de koppakking inderdaad vervangen worden of is er misschien een ander probleem ??? Wie heeft dit al meegemaakt ? Het prijskaartje is inderdaad nogal aan de hoge kant.
Als ze dit probleem oplossen, heb ik dan zekerheid dat dit voorgoed opgelost is ?
Thanks !

Geplaatst door

dach65 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst de oliekoeler (warmtewisselaar) demonteren en afpersen. Zo jammer als je de kop eraf hebt gehaald en het probleem niet verholpen is...............

Succes!

paulmichiel 0
badge

18 jaar

Heb onlangs hetzelfde aan de hand gehad. Rijd zelf met een 19 tdi bj 1998, hij had 157 000 km op zijn teller staan toen ik het vaststelde.
Heb mijn voertuig dan binnengedaan in de garage en hun conclusie was cilinderkoppakking stuk! Heb hem nooit warmgereden!
Zij hebben de cilinderkop afgenomen, laten vlakken en terug gemoneerd. Dure grap 855 euro!
Hoop dat het probleem verholpen is. Heb ondertussen 160 000 op de teller staan en voorlopig blijft het koelvloeistof bakje proper. Ik heb wel het vermoeden dat mijn voertuig nu iets meer verbruikt ( is dit normaal, of heeft iemand hier ervaring mee? )
Succes alvast.

Nicky8095 0

18 jaar

Die koppen mogen niet worden gevlakt!

Ramon9285 0
badge

18 jaar

Volgens de garage was de koppakking inderdaad stuk. Zomaar... ik heb hem nooit warm gereden...
In de Volvo-garage laten vervangen, kostte een pak geld (1500 euro)...
Ondertussen ben ik naar Zuid-Tirol gereden en heb geen problemen ondervonden. Heb de indruk dat de auto nu minder verbruikt. De koppen zijn in de garage gevlakt.
Maar wat is er toch aan de hand met die V40 's van 1997. Toen ik thuiskwam van reis had mijn schoolvader, die met dezelfde soort auto rijdt, hetzelfde voor : olie in de koelvloeistof... Hij kreeg daarbij de melding dat de moter eigenlijk helemaal stuk is. Ook nooit in het rood gereden en onderhouden volgens het boekje.
Tot nu toe met mijn auto geen problemen meer. Hopelijk blijft dit zo !
Mvg.

dach65 0

18 jaar

Bij S/V40 diesel van +/- 1997 - 1998 en een kilometerstand van +/- 200.000 komt het wel meer voor dat er olie bij de koelvloeistof zit.

De koppakking vervangen en de kop laten afpersen en vlakken (vooral voor het gladde oppervlak te krijgen) en meteen kleppen stellen, dan kan hij er weer lang tegen !!

Wel het KV-reservoir goed (laten) reinigen (of vernieuwen)

Kleine scheurtjes tussen de kleppen is niet alarmerend.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.