hallo ik heb ook een probleem met mijn koelvloeistof olie erin dus maar kan ik er nog wel mee rijden of moet het meteen verholpen worden ik merk niks onder het rijden namelijk [ geen vermogen verlies oid] en wat denken jullie dat het is of de koppakking of die koeler en wat kost een koeler ong. enof is hij makkelijk zelf te vervangen en waar zit dat ding ergens [ en weet iemand nog meer kwalen van deze toch wel hele fijne auto!!?!]bvd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
bedankt voor de info maar het is dus 100% de koppakking?
ik heb de motor beschermhoes eraf gehad en kan rond de koppakking geen zweet zien maar bij karterpan zweet hij wel iets te hard maar ga wel even naar garage wat hunnie ervan zeggen ben benieuwd bedankt alvast [ laat wel een keer weten hoe en wat het was ]
20 jaar
Ik heb een Volvo V40 TD uit 1997 met hetzelfde probleem (olie in koelvloeistof). Er is mij geadviseerd om de koppakking te laten vervangen, maar gezien de prijs (ongeveer EUR 1200) rij ik er toch maar mee door (nu inmiddels ruim een jaar).
20 jaar
ik ben bij garage geweest en bij beunhaas en alle twee zeggen dat de kopppakking NIET kapot is maar waar de olie vandaan komt is hun ook een raadsel ze hebben alle 2 vanalles gedaan en kunnen niet zeggen dat hij lekt hij rijd en start en loopt stationair verder als een tierelier dus ben benieuwd wie nog ideen heeft [ hun zeggen dat koppakking vervangen jammer geld is ] dus wie het weet !!!!! ik hou me aan bevolen [ ik heb wel begrepen dat de olie de slangen van koelsysteem opvreet dus HEEEELP
20 jaar
Als je geen koelwater verliest, zou je om te beginnen eens het koelwatercircuit gaan reinigen en er nieuwe koelvloeistof in doen.Als er een oliekoeler op zit, dan zou je die daarna misschien kunnen gaan vervangen, uit voorzorg.De kop eraf laten halen kan immers altijd nog.
Hoi ik zie hier mensen met dezelfde problemen als ik.
Ik had net als F.Jansen olie in de koelvloeistof, de wagen had dit ook al een tijdje maar reed normaal, met normale temperatuur, maar het begon met een uitwendig olieverlies (zeer veel soms)en kleine oliespatjes in het water, tot deze week, bubbels in de expantietank en smurrie in koelsysteem.
Heb nu dus cilinderkoppakking vervangen, en die was echt overal gescheurd, dat was niet het probleem, het grote probleem is die smurrie uit het koelsysteem te krijgen.
Oja ik heb wel geen volvo maar een Chrysler Neon met 200 000 km op de teller, maar een automotor is gelijk.
Best toch maar die cilinderkoppakking vervangen.
20 jaar
dankje voor de reacties ga even sparen voor pakking maar siem kun je mij vertellen waar die olie koeler zit maar verder bedankt allemaal
20 jaar
heb pakking laten vernieuwen en was wel een beetje kapot. maar nu het volgende probleem hoe krijg ik olie uit het systeem!!!!
20 jaar
goed spoelen met daarvoor geschikte spul eventueel meerdere keren spoelen en aftappen tot het schoonis
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar