Volvo V70: olielekkage krukaskeerring

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: d5

Hallo, onlangs de motorolie ververst, 0W40 olie erop gedaan, KM stand is 260000, na een paar weken lekt er motorolie tussen motor en automaat.
Heeft de nieuwe olie hier iets mee te maken, te sterk reinigende eigenschappen? of te dun?
Is het bij deze km stand beter om er bijv. 5w30 semi syntheet in te doen?
Zit bij deze motoren de carterventilatie wel eens dicht? zo ja, wat moet er dan gereinigd worden?
Ik heb ook wel gehoord van een plug achter het vliegwiel die los wil komen, klopt dit?

In het geval dat de krukaskeerring vervangen moet worden, is deze zonder speciaal gereedschap goed te monteren, of is het beter met origineel gereedschap?

Bij voorbaat dank!

menne

Geplaatst door menne (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Normaal gesproken doen wij er 5W40 in de motor.
Krukaskeerring kan je wel het beste met de originele stempel monteren dit i.v.m. de juiste montage. (diepte en recht)
Wat ook vaker gebeurt is dat er een kunstof stopje (plug) los komt hiervoor krijg je een metalen plug.
De plug en de keerring zijn niet duur alleen het is wel wat werk.

menne (0) PRO, 12 jaar geleden

Herman, ik ben er nu mee bezig, het is inderdaad een flink klusje als je alleen bent. De stempel om de keerring te monteren mag ik gelukkig lenen van de dealer want zo'n grote keerring is moeilijk recht te monteren.
De plug die er in zat zat helemaal los! dus daar zit nu een stalen plug in met wat grijze dirko.
Ik houdt je op de hoogte.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.