👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedemorgen,
Ik heb een probleem met de Volvo V70 2.4 Turbo van bouwjaar 2001.
Het probleem is dat zodra er contact wordt gemaakt de zekering in de motorruimte eruit klapt.
Dit is zekering nummer 5 en heeft als omschrijving EVAP klep, magneet klep variabele kleptiming, brandstoftank ontluchtingsklep.
Daardoor gaat het management lampje branden.
Nu is het vreemde ervan dat dit probleem zich van de een op andere dag heeft voor gedaan.
Verder merk ik niets aan het stationair lopen van de motor, hij trekt ook goed op.
Heeft er iemand ervaring met dit probleem of een eventuele oplossing?
Ben onderhand ten einde raad, mijn doosje met 50 zekeringen van 15A zijn bijna op.....
In afwachting van iemands reactie.
Met vriendelijke groet,
Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik weet dat bij de dieselmotoren als je PCV (positieve caterventilatieklep) inwendig sluiting maakt dat er dan ook meedere storingen ontstaan en je foutcodes krijg omdat de zekering steeds doorbrandt.
Misschien is dit bij jou ook het geval die klep zit bij jou in de frisse luchtslang van luchtfilter naar de turbo.
Dus stekker eraf en kijken of zekering heel blijft.
Helpt dit niet dan bij de dealer vragen welke onderdelen/sensoren allemaal op die zekering zitten en dan 1 voor 1 stekker eraf halen en kijken bij welke hij niet meer doorbrandt.
Beste Herman,
Heb bovenstaande dingen allemaal nagekeken en inderdaad, de sensor op de turboslang was kapot.
Deze slang origineel besteld ( losse sensor was niet leverbaar) en probleem is opgelost!
Hartelijk dank je voor je hulp.
Groeten Ruud
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar