Nadat een klep gebroken was en ik deze ging vervangen heb ik besloten ook de zuigerveren te vernieuwen, de auto verbruikte voor reparatie ong. 1:1000. Daarna was het olieverbruik schrikbarend, ong. 1:25!! Navraag bij specialisten leerde me dat ik toch de cilinders had moeten laten honen. Dit heb ik alsnog laten doen bij een goed revisiebedrijf in Stadskanaal. Olieverbruik blijft dramátisch. De auto is één grote rookbom. Wie herkent dit en heeft nog een tip voor me waar ik het moet zoeken? Motortype B5254S.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn de klepgeleiders vervangen met de klepseals
is de rondheid vd cilinder(s) gecontroleerd
is de zuiger niet vervormd
drijfstang krom en daardoor kantelende zuiger
klepseals zijn vervangen
één cilinder was een paar honderdste onrond, maar dat was hij daarvoor ook
17 jaar
en de rest wat ik schreef??
ik geloof niet dat tijdens de reparatie de drijfstang krom gegaan is of de zuiger vervormd is eerlijk gezegd. Alles is zo voorzichtig en precies gedaan..
17 jaar
en wanneer was die klep dan gebroken
die klep was de reden voor de reparatie, drie weken geleden
17 jaar
ik vraag niet of dat de reden was maar wanner die klep dan brak
voor de deur toen je r naar keek
stationair draaiend
volgas op zandvoort in de gerlach bocht
met 185 op de autobahn
op n zondagmiddag tijdens een sloom ritje, 40 á 50 km/h. Plotseling op 4 poten
17 jaar
ok dan is ie dus effe weze tikken op de zuiger
ik vind het genoemde olievrbruik 1:1000 voor reparatie wel erg veel voor het type motor.
carterventilatie al gecontroleerd?
compressie gemeten?
km-stand?
wat is het olieverbruik op dit moment?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar