Volvo XC70 2001: onregelmatig stationair

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4T

Hallo, ik ben sinds een half jaar in het bezit van een xc70. Fantastische auto, alleen tijdens de vakantie begon ie te klooien.
eerst trekkrachtproblemen onder de 2500rpm(automaat) klonk alsof het luchtfilter eraf was. De volgende ochtend is het dan weer weg, om vervolgens weer terug te komen...

Na een reparatie(olielekkage) heeft het garagebedrijf het servicelampje gereset, en sindsdien loopt ie als een oude daf stationair.
Zodra je de motor uit doet en gelijk weer aan dan is het weg, maar na een tijdje komt het weer...
Nu is al 2 keer het gasklephuis schoongemaakt , en uitgelezen(geen storing)
Maar het probleem is nog niet verholpen. Ik heb het idee dat ze het niet weten, maar ik ben na 2 keer brengen met dezelfde klacht, en het terugkrijgen onder het mom "hij is klaar"( dus niet) ben ik er wel klaar mee.

Heeft iemand een idee?

Grt Erik

smidt.a.

Geplaatst door smidt.a. (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

richard9712 (0), 10 jaar geleden

Word tijd om naar een andere garage te gaan dan.
Zijn de waardes van de verschillende sensoren ook bekeken bij het uitlezen?

smidt.a. (0), 10 jaar geleden

ik denk het niet. Ik heb de andere garage afgezegd, er kwam nog een sorry...

Herman BMW (0) PRO, 10 jaar geleden

Waar zat die olielekkage en wat is er vervangen?
Servielampje resetten gaat hij niet slechter van lopen.
Wat doet hij nu precies en gaat je motorstoringslampje branden?
Want dit zijn wel de modeljaren met het beruchte gasklephuis probleem ( magneti marelli )
Je kan bij de dealer eventueel een ETM test uit laten voeren. ( elektronic throttle module )
Parameterwaarden laten controleren

smidt.a. (0), 10 jaar geleden

olielekkage was volgens garage de keerringen van de nokkenas. maar hij lekte nog, toen hebben ze de kleppendeksel van buitenaf dichtgesmeerd. (?) de olie loopt over het hitteschild van het uitlaatspruitstuk. En hij lekt daar nog, volgens hun kwam de lagering los van de nokkenas bij het verwijderen van de deksel, is dat zo?
Hij loopt onregelmatig stationair als ie warm is, als je de motor uitdoet en gelijk weer aan is het even over.
Er brand geen storingslampje.
Ook heb ik het idee dat ie onder de 2500rpm inhoudt, zodra die daarboven komt gaat ie als de brandweer.

Van het resetten van lampjes moet geen invloed hebben, het was alleen wel toevallig dat ie het vanaf dat moment ook deed...wie weet wat
ze nog meer gedaan hebben....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.