close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: overslaan motor voor bv stoplicht.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5 10V automaat

volvo 850 2.5 10v aut bj 1995 318dkm

Wanneer ik voor een stoplicht sta met de bak in "d" en voet op de rem
begint de motor tijdens het wachten te stotteren/hikken/overslaan.
Deze klacht doet zich alleen in deze situatie voor,na het loslaten van de
rem is dit vrijwel direct weer weg en loopt de motor perfect.

Wie kan mij helpen?

Geplaatst door

delange198 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

en als je hem in zijn p zet is heet dan wel ook goed
tevens wat is het toerental van de motor stationaair
als hij teveel toeren maakt kan in mijn ogen dit ook gebeuren
als je dit met zulke auto's doet dan gebeurt dit heel vaak dat hij iets stottert dit omdat er een andrijving is maar de koppelomvormer net niet genoeg druk heeft
de gene die ik ken met een 850 zet hem zelf altijd in n of p
rijdt hij weg raakt hij rempedaal niet in maar trekt hem in de gewenste versnelling (is ook niet goed maar toch)

Is het de motor die overslaat OF is het de automaat de begint te stoten op zijn "neutral control" ??

lijkt of de rembooster lekt

bormie 0
badge

14 jaar

denk dat hij bedoelt op "neutral control"
als de rembooster lekt kun je dat horen en testen
door met stilstaande motor
rempedaal meerdere malen in te trappen
pedaal wordt steeds harder ( 3 a 4 keer trappen)
zorg dat hij in de p staat
rem in trappen met normale kracht
motor starten
rempedaal zakt nu iets weg ivm de onderdruk in booster

conclusie booster is dan heel
echter het probleem lijkt mij meer te maken hebben neutral control
maar als ik eerlijk mag zijn zie ik veel automaten ook die niet veel hebben gelopen die niet fijn lopen in stand d
zet je hem in zijn p of n dan heeft de motor het makkelijker en lijkt het beter te zijn

maar topic starter moet morgen maar even kijken met deze info

Hey jongens bedankt voor jullie reacties.

Ik weet bijna zeker dat het in de motor zit omdat als het optreed en ik zet hem direct in N
en gas geef de motor dan nog overslaat stottert bij de tweede of derde keer gas geven is het weg.
Heb dit ook gehad toen ik de auto net had ongeveer zes maanden geleden heb er toen nieuwe bougies
ingezet het probleem is toen een paar maanden weggeweest nu weer terug.

Zou het iets met het brandstof relais te maken kunnen hebben?
Hij slaat nl warm niet aan als hij kort stilgestaan heeft(enkele minuten) dit schijnt een slecht relais
te kunnen zijn.

De automaat schakelt perfect verder dus ik heb niet het idee dat het probleem in de bak zit.
Hij loopt overigens ongeveer 900 toeren stationair.

Wordt vervolgd en groet.

delange198 0

14 jaar

Is er niet toevallig een bougiekabel doorgeslagen?

Herman BMW 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.