123 bezoekers online

Volvo 850 1995: Lpi "stotter" probleem

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Lpg, Motorcode: 2.5 20V

KM stand 170K- Zeer goed onderhouden auto. Sinds 1,5 maand een Vialle LPI , ingebouwd door gerenormeerde gasboer [b]xxxxxx[/b]. Vanaf het begin de volgende problemen:
- bij continue last [ ca 1500 tot 3000 omw/min] stotteren/inhouden.
- bij normaal accelereren vanuit lager toerental hikkerig/stotterend
- bij full acceleratie meestal geen problemen.
- probleem niet continue aanwezig - de ene dag ok , volgende dag weer bagger.
- opvallend : vaak nadat er [probleemloos] mee gereden is op gas , motot afgezet- 5 minuten later weer gestart ,
gaan rijden en het probleem is weer aanwezig.
- wanner het probleem zich voordoet en je geeft stationair gas , is specifieke "roffel"weg en lijkt motor op 4 pitten te lopen.
- bougies-kabels-verdeelkap etc vervangen/gasklephuis schoon/geen foutcodes
- inmiddels 5x [ jawel !] teruggeweest. [ O ringetjes / rubbertjes / LPI computer/kabelboom/ benzine-gas relais ]
- iedereen krapt zich op het hoofd [ ook de gasboer] , wat zou het zijn ??

Wie herkent dit probleem en heeft de gouden tip.

[b]Gelieve geen namen van bedrijven te vermelden[/b]

Moderator Problemcar

850champagne

Geplaatst door 850champagne , lid sinds 9 jaar geleden

11 Reacties

0

oldford, 9 jaar geleden

Probeer eens het volgende: rij de laatste 1 a 2 kilometer van de rit op benzine.
Op die manier wordt alle gas opgebruikt wat eventueel weg zou kunnen lekken.
Is het probleem dan na het starten minder of weg, dan heb je lekkende gas-injectoren.

0

850champagne, 9 jaar geleden

Heb dit nu paar keer gedaan bij kleinere afstanden. Kon niet echt een verschil ontdekken Vandaag echter grotere afstand gereden waarvan groot deel weer stoterig - laatste 2 Km op benzine - Ca 20 minuten stilgestaan - op LPG gezet - gestart - stooterig gedrag inderdaad een stuk minder c.q weg. Zal nog wat testen doen. Blijf het toch vreemd vinden dat er praktisch geen regelmaat in de storingen is te ontdekken.
Ik meld me weer.

0

oldford, 9 jaar geleden

Het zijn in ieder geval symptomen van diverse (meerdere) problemen.
Stoten na een grote afstand is wat anders dan startproblemen.

Klinkt alsof de gas-installatie gewoon te arm staat. Dat kan uiteindelijk leiden tot dure schades, zoals verbrande kleppen.
Rij eens een paar dagen allleen en uitsluitend op benzine. heb je dan ook problemen?

En als de gasboer het echt niet meer weet, laat hem dan de auto op een rollenbank zetten en belast meten (op zijn kosten uiteraard als het gas de oorzaak is).

0

zx9r, 9 jaar geleden

Controleer eens of er soms benzine meekomt tijdens het rijden op gas?
Lekke injector of drukregelaar lekt door aan het einde op de injectorrail...
Kijk even in de vacuumslang van de drukregelaar of daar soms benzine zit

0

bormie, 9 jaar geleden

toch moet er een onderbreking/slechte verbinding naar je gas injectoren zijn.
ik neem wel aan dat er originele bougies in zitten

0

850champagne, 9 jaar geleden

Weer flink wat gereden afgelopen dagen. De "laatste 2 km op benzine tip" van old ford lijkt voor 75% te werken.
Maar daar heb je het weer , niet altijd. Het onregelmatig voorkomen van het probleem vind ik onbegrijpelijk.
Heb tijdens het "stotteren" stekker benzinepomp er afgehaald > probleem blijft > lijkt mij dan toch dat benzinesysteem/drukregelaar ok is , maar LPI niet. [Injector? ]
Wat mij opvalt is dat het veelal ontstaat als auto enige tijd heeft stilgestaan. Ik weet niet of er originele bougies in zitten. Heeft gasboer vervangen. Wie weet nog wat, ik kom graag beslagen ten ijs want terug ga ik uiteraard weer.

0

850champagne, 9 jaar geleden

O, ja old ford , op benzine looptie als een trein. Ook als hij wel goed loopt op LPI [en dan looptie ook als een trein] , blijft hij goed lopen , tot het moment datie weer heeft stilgestaan.

0

primera p11, 9 jaar geleden

Wat voor installatie zit erin?.

0

Ruud10657, 9 jaar geleden

orginele bougies plaatsen en checken of je geen doorslag hebt van je bougiekappen naar je cilinderkop.

0

850champagne, 9 jaar geleden

Inmiddels wel iets van een regelmaat kunnen vaststellen. Wanneer het probleem aanwezig is de volgende procedure gevolgd :
-auto c.q motor stilzetten
-geheel van contact af.
- opnieuw starten > stotteren is weg.
Dit inmiddels 4 x toegepast met positie resultaat.

Op basis van deze info iemand nog een idee waar de oorzaak van dit "stotterprobleem" ligt ?

0

oldford, 9 jaar geleden

Lijkt mij gewoon een gas-probleem en dus garantie. Wat zegt de gas-inbouwer en wat wil/kan hij doen?
Want op deze manier doorrijden gaat grote (dure) problemen geven en gaat de gas-inbouwer die ook vergoeden?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.