Beste mensen, mijn volo 850 2.5 glt heeft nog steeds startproblemen.
Inmiddels zijn de nokkenas en bdp sensoren vervangen en is er een andere brandstofrelais op gekomen.
Iedere bougie krijgt z'n vonk.
Maar nu heb ik een vermoeden dat het injektiesysteem niet funktioneert en dat er geen brandstof ingespoten word.
Hoe kan ik dit testen want naar mijn idee zou dit hopelijk nog het enige probleem kunnen zijn.
Hebben jullie tips om het startprobleem op te kunnen lossen? Is er een checklist voor diagnose stellen bij startproblemen?
Alvast bedankt voor jullie bijdrage.
Louis
Geplaatst door DonLuigi (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
S400 (0), 13 jaar geleden
pak een bus remreiniger en spuit dit tijdens het starten in de lucht inlaatslang zo dicht mogelijk bij het inlaatspruitstuk.
Als de motor aanslaat dan krijgt hij dus geen benzine.
Als hij geen benzine krijgt dan kan dat meerdere oorzaken hebben natuurlijk.
Benzinepomp,ecu storing,electrische storing (zekeringen of relais),benzine op?
Haenzel (0), 13 jaar geleden
schakelt de startonderbreker de brandstofpomp niet uit bij de 850??
DonLuigi (0), 13 jaar geleden
Dag Haenzel, hoe zou ik de startonderbreker dan kunnen testen? En wat moet ik me bij de ECU storing voorstellen zoals S400 mij had aangegeven?
Highway (115) PRO, 13 jaar geleden
Als je een handgeschakelde hebt trek de auto dan eens aan. Wat wel eehs voorkomt dat ze lage compressie hebben en daarom niet willen starten zeker na een paar dagen stil staan. Of probeer de remmenreinger methode.
Als je wilt weten of de auto benzine krijgt evenaan het eind van de benzine galerij het ventiel indrukken en of er uit draaien.
Haenzel (0), 13 jaar geleden
Als je de auto start even rechtsachter iemand laten luisteren of de benzinepomp draait. Ook kun je de methode van Highway hanteren. Wel even een doekje paraat houden. Als de bezinepomp wel werkt spuit de benzine er namelijk uit....(3 a 4 bar.)