sinds kort doet mijn 480 turbo 1995 regelmatig ploffen in de uit/inlaat. de lambda sonde was stuk en heb deze vervangen.nieuwe sonde met scoop gemeten en spanning wisseld stationair ca 1 x per seconde. als ik hem op 2000 toeren hou hoor je hem licht overslaan. ik heb bougies,kabels verdelerkap,rotor,bobine,ontstekingsmodule,bdp sensor al vervangen. ingaande signaal van de bobine met scoop gemeten niets aan te zien, kleppen gesteld, injectoren getest bij bosch-dienst,ok,???????? ik weet het niet meer. wie weet??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja hoor de universele lambda sonde was dus niet goed , een orginel geplaatst en alles in orde!!
dus niet goed,steeds weer ploffen in de uitlaat, als ik constant bv 80 rij dan blijft ie lichtjes ploffen,af en toe zit er een harde plof tussen,sinds de nieuwe lambda sonde is ie wel een stuk zuiniger ik haal nu 8,5/100 en dat was anders ca 10L/100KM, uitlaatgas gemeten lambda 1,015 HC= 5 ?????? wie weet iets........
ploffen in de uitlaat oud in dat of je ontsteking niet goed staat of je distrubutie riem is een tant versprongen.
een van die twee voor de rest zijn er bijna gaan andere mogenlijkheden voor.
gr tijne
19 jaar
ontsteking wordt geheel gestuurd electronisch / bdp sensor daar is niks mit mee. distributie riem gecontroleerd deze staat goed. ik verdenk de luchtmassameter
vandaag de bougies op 1,2 mm gezet en hij loopt perfect ??????/ hoe kan dit??
Betere vonk.
gr. Reinder
19 jaar
helaas vandaag weer hetzelfde af en toe een ruime plof in de uitlaat. hij verbrandt gewoon af en toe niet en daarom slaat ie over, wie O wie kan mij helpen?
Bobine?
vermoedelijk de bobine
als deze warm wordt een te hoge inwendige weerstand daardoor bij iedere handeling lijkt het opgelost maar dan is de bobine al afgekoeld
helaas niet want die heb ik al uitgewisseld
controler alle vaccuum slangen en slangetjes een
er kan er ook een aan de comp zitten heb dit gehad bij een 440
plofte ook maar had ook geen vermogen
gr
vandaag iets gevonden nl een scheurtje in het membraan van de by-pass klep van de turbo. zuigt hierdoor dus valse lucht aan en de klep werkt ook nogeens niet naar behoren. wordt vervolgt
opgelost. loopt weer perfect geen schokken of stoten tijdens het rijden maar mooi vloeiend rijden dus. het ploffen tijdens het rijden is ook over. alleen als ik hem onbelast 2000 toeren laat draaien hoor je hem af en toe overslaan dit krijg ik er niet uit maar je merkt er met rijden niets van.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 480 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar