Volvo S40: probleem help alles op slot en sommige dingen doen het nog

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: t4

goedenavond ik ben sinds kort eigenaar van een s40 t4 en nu ik hem heb kom ik er pas achter dat er een aantal storingen in zitten.
ten eerste de lichtschakelaar als die op nul staat blijven de lampen branden .
ten tweede als ik de ruitenwissers aan heb en zet de auto uit en op slot dan blijven ze wissen.
ten derde als ik de auto op slot doe en alles is dicht dan blijven de lampjes in de raamschakelaars branden.
ik hoop dat jullie enig idee hebben kan er niet veel over vinden meest allemaal andere elektrische storingen .
met vriendelijke groeten, Tim

timmozzz

Geplaatst door timmozzz (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

1 is normaal. 3 volgens mijn gaat dat naar enige minuten uit maar weet het niet zeker.

Begin eens met het controleren van de accupoolklemmen of deze niet warm worden.

timmozzz (0), 10 jaar geleden

ok dus 1 is normaal vind het wel vreemd maarja en 2 geen idee???? en 3 heb getest ma gaat niet uit groeten tim toch bedankt

timmozzz (0), 10 jaar geleden

[quote=Highway]1 is normaal. 3 volgens mijn gaat dat naar enige minuten uit maar weet het niet zeker.

Begin eens met het controleren van de accupoolklemmen of deze niet warm worden.[/quote]
hoe bedoel je dat als ik vragen mag zit een redelijke nieuwe accu op groeten tim

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Waar de kabel aan de klem gefelst is kan soms wat weerstand ontstaan. Op die plek wordt het dan warm tot heet. Slechte massa kan er voor zorgen dat stroom een andere weg gaat zoeken. Daar door kan soms iets blijven branden.
1. Volvo heeft dagrijlichten kan alleen verholpen worden bij dit type met een andere schakelaar.

2.ruitenwissermotor probleem ken ik niet bij Volvo

3. weet niet of er een lampje in zit of dat het een lichtgevend kleurtje is.

2. moet je gaan meten. Ergens blijft spanning op staan en of daar de motor of de schakelaar of iets anders de oorzaak van is weet ik niet.

timmozzz (0), 10 jaar geleden

ok dus ik moet alle massa kabels uitzoeken want ben er nu achter dat alles blijft werken als ik de deuren op slot doe zeg maar knipperlichten gewone licht ruitenwissers ramen alles kan ik met de schakelaar aanzetten terwijl de deuren op slot zitten

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Heb je dan de sleutel uit contact? Ik ken dit probleem niet, maar als je alles nog kunt bedienen blijft er ergens spanning op staan.
als je alles kunt bedienen brand dan ook je dashboardlampjes (misschien flauw).
Heb je een trekhaak? zo ja, stekkerdoos rot. kijk of je iets kunt zien aan de relais zekering kast onder het dashboard en of je contactblokje.
Kijk eens wat er gebeurt als je de stekker van de lichtschakelaar los haalt.

Stapsgewijs alles even controleren door een stekker los te trekken. Dus trekhaak indien aanwezig. contactblokje contactslot, zekeringkast of daar geen verbrande contacten zitten en lichtschakelaar. Lichtschakelaar willen wel eens doorbranden maar dan brand er over het algemeen alleen de stadslichten.

timmozzz (0), 10 jaar geleden

ja heb de sleutel uit het contact en de deuren op slot heb geen trekhaak er blijft spanning op staan licht schakelaar ligt het niet aan die heb ik al geprobeerd wat bedoel je met contact blokje en wat kan ik aan het contact slot zien met vriendelijke groet , tim

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Achter het contactslot zit het contactblokje. Als je sleutel er uit is zal er op 1 draad spanning staan. Als je sleutel naar stand 1 draait heb je er op 2 spanning en bij draaien naar contact 3 draden. De laatste stand is de start stand en dat gaat alleen spanning op als je de auto start.

Als dat allemaal goed is zal er naar mijn idee iets mis zijn in de zekering/relaiskast onder het dashboard.

timmozzz (0), 10 jaar geleden

Heey highway wil je toch even bedanken voor al jouw hulp heb alles nagezocht en ben nu tot de conclusie gekomen dat het in de stekkers zit die na de nieuwe radio gaan wanneer ik de iso stekkers afkoppel van de oude stekkers is het probleem weg ik moet nu alleen nog opzoeken hoe ik de radio wel aan ga sluiten bedankt man en ik zal nog ff verder zoeken .
vind wel met overschakelen dat het vermogen weer langzaam op gang komt maar ja dit zal wel goed zijn groeten tim

Highway (120) PRO, 10 jaar geleden

Mooi, dat je het gevonden hebt. Als je de radio ontkoppelt moet je 1 constante plus en 1 geschakelde (+ bij stand 1 van het contactslot). Bij een iso stekker is dat normaal gesproken rode en gele draad. Even kijken of dit met de radio uitkomt. Ik vermoed dat er spanning komt (constante plus) op een draad die geen massa is, maar voor andere landen en of radiotypes. In een iso stekker is zwart of bruin massa.

Het staat normaal altijd op de draden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.