Beste,
hopelijk hier een oplossing te vinden voor mijn probleem,
onlangs liet ik bij mij 2dehands dealer mijn remschijven + blokken voor vervangen. Ik reed er weg en hoorde bij het remmen een ratelend geluid. Ben dag erna terug gegaan waarop hij vertelde dat het waarschijnlijk slechte remschijven waren. Remschijven terug vervangen volgens hem door brembo schijven. Bij het wegrijden niks te horen, tot 150 km verder ik het geluid terug begin te horen. Niet zo hard als ervoor maar je hoort het toch. Bij stilletjes remmen hoor je het niet.
Terug naar 2dehandsdealer gebeld omdat ik het bijna betwijfel of dit ook wel remschijven van Brembo zijn tis precies of op deze remschijven een grijze laag verf zit, qua vorm zien ze identiek hetzelfde eruit als de vorige (ik twijfel eraan of ze zelfs vervangen zijn) maar soit hij beweert van wel en zegt dat er iets anders aan de hand is.
Wel raar dat ik voor het vervangen van de remschijven geen ratelend geluid hoorde.
Iemand die hier raad mee weet aub?
Het geluid is enkel te horen bij het remmen, bij het achteruit remmen hoor ik het niet.
foto's van de remschijf --> is dit brembo ?
alvast bedankt
vriendelijke groeten
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zitten u remblokjes er wel vast in ? Ooit eens voren gehad dat ze bij mij er los in zaten doordat het huis waarin ze inzatten versleten was.
als t wiel eraf is kan je op de zijkant en of de naaf brembo zien staan
is het niet t abs wat je hoort
remzuigers terug drukken en de pomp overleden
[quote=CARS&MOTORS]als t wiel eraf is kan je op de zijkant en of de naaf brembo zien staan
is het niet t abs wat je hoort
remzuigers terug drukken en de pomp overleden[/quote]
dat laatste snap ik niet,
kan ik dat zelf doen ?
groeten
16 jaar
[quote=volvo30][quote=CARS&MOTORS]als t wiel eraf is kan je op de zijkant en of de naaf brembo zien staan
is het niet t abs wat je hoort
remzuigers terug drukken en de pomp overleden[/quote]
dat laatste snap ik niet,
kan ik dat zelf doen ?
groeten[/quote]
volgens mij bedoelt CARS&MOTORS, als je de remzuigers terug draait mbv een grote waterpomptang dan gaat je ABS pomp defect... goedkoop is maar weer duurkoop als CARS&MOTORS gelijk heeft
idd dat is wat ik bedoel
ze hebben de remblokken toch ook vervangen
en als je t niet weet en stomweg denkt zo kan t meestal
dan gaat t MEESTAL fout
Wacht even... voordat er bij mij allemaal ABS pompen gaan sneuvelen. Sinds wanneer mag je de zuigers niet meer met een waterpomp terrugdruken?
Doe ik elke dag en mij is nooit wat gebeurt.. mazzel?
ABS pomp gaa echt niet kapot van de remzuiger bij een Volvo VOOR terug drukken. Dat moet ik nog mee maken. Achterremzuigers moet je terug draaien en dan nog gaat de ABS pomp niet defect.
Wij hebben een klant gehad die had de achterste zuigers met een hamer terug geslagen want, hij kreeg de zuiger niet terug gedrukt. Het stelmech. in de achterste klauwen had hij om zeep geholpen.
Is hier de ABS ring niet beschadigd of is het aanleg vlak van de naaf vol met roest en troep?
er zit idd redelijk wat roest op --> hoe best te verwijderen ?
remblokken zijn idd mee vervangen.
Dus volgens jullie heeft het niks met de remschijven zelf te maken ?
alvast bedankt voor de snelle reacties
16 jaar
Het zijn inderdaad brembo-schijven, je kan op de tweede foto de inboring zien van de slijt-indicator.
[quote=berendonck]Het zijn inderdaad brembo-schijven, je kan op de tweede foto de inboring zien van de slijt-indicator.[/quote]
En die grijze verf is ook normaal, dat is een beschermlaagje af fabriek.
die slijt er gewoon af.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar