close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S60: Reactie gaspedaal vertraagd na dpf software upgrade en CEM ugrad

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,4d

Poos terug bij de dealer is de software voor de DPF geupgrade (had zelf geen problemen met een stijgend oliepeil of de dpf maar dat terzijde)
En is er in de CEM software geladen voor de verlichting (hoefde eigenlijk niet want dat kan gewoon via vida ,geld wel teruggekregen)
Auto voelde feller aan maar heeft een vervelende vertraging in de reactie op het gaspedaal zowel bij gas geven als bij gas los
Bij snel optrekken en doorschakelen is dit uitermate vervelend door de schokken op de koppeling omdat het toerental te laat daalt (is een handbak)

Ik heb de volgende vragen :

Waar word de gaspedaalreactie geregeld in de CEM en/of ECM ?

Is deze klacht er meer na het laden van die dpfsoftware (of CEM software)?

Er was overigens een gigantisch gehannes voor de "juiste"software erin zat , kan het zijn dat er "D5"software is ingegaan en die meer pedaallag"heeft als de 2.4d?

Geplaatst door

Peter90 (0)

al 9 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom dit niet de dealer voor leggen , zij hebben iets aangepast waar jij niet te vreden mee bent ?

Bij de dealer weten ze niet eens wat voor software er geladen word en wat er in veranderd is , na veel vragen komt er wat vaags en meer niet "want zweden geeft nauwelijks informatie"
Vervolgens word de klacht nauwelijks serieus genomen want het "zal wel een dicht brandstoffilter zijn""u doet u onderhoud hier niet he", oude software kan niet geladen worden ter vergelijk omdat de ecu niet met oudere versies meer overschreven kan worden (overigens is de monteur vriendelijk en behulpzaam maar die rekeningklerken aan de balie niet zozeer)
Nu schijnt er weer een nieuwere versie te zijn waarmee ze kunnen overschrijven , wil graag zeker weten welke versie dit is van een buitenstaander , zelfde versie laden en de zaak uitgebonjourd worden met ziet u wel , ligt niet aan de software maar betaal nog maar een keer heb ik weinig trek in

Peter90 0

9 jaar

Dat is ook een beetje het probleem met nieuwere software,er worden zaken aangepast die je liever niet aangepast ziet.
Ook in nieuwere software kunnen weer bugs zitten die dan later weer overschreven worden door nog weer nieuwere software.
Ook kan de monteur vaak idd niet zien wat er allemaal aangepast is.
Overigens,voor een auto van 2006 nog een software update op het DPF?.
Waarom eigenlijk nieuwe software erop laten zetten als je auto daar niet in onderhoud is?.
Toch problemen ergens mee dat je naar de dealer bent gegaan?.

primera p11 0

9 jaar

Ik kom ook liever helemaal niet bij de dealer met mn oude auto ,ze declareren als advocaten met dito afhankelijkheid , maar wou mn daglicht aangepast hebben .
"Moet u een softwarepakket voor kopen" , krijg je vervolgens de genante situatie dat ik in vida aan moet gaan wijzen dat dat gewoon met een instelling in de CEM kan zonder aankoop van een "software pakket" op de marmeren vloer van een volvodealer .
Affijn mn auto kon nog een "gratis update" krijgen vanwege het roetfilter (de hoog oliepeil melding etc) (konden ze zelf niet vertellen maar dat moest ik maar raden).
Ik had nergens last van maar ze drongen het nogal op (krijgen ze vanuit zweden geld voor het laden voor recalls?) sindsdien rijd de auto feller kwa vermogen maar met de hinderlijke vertraging , ik zou zelfs mn handen er bijna voor in het vuur durven steken dat het nu 185 pk is ipv 163.
Kwam wel een beetje laat erover reclameren , maar nu is er weer een nieuwere versie die als ik meteen gereclameerd had niet voor handen was geweest en ik waarschijnlijk in hun onmacht was afgescheept dat de auto "prima" en "normaal" rijd
Waarbij dus niet gezegd is dat die nieuwere softwareversie iets op gaat lossen

Weten volvo monteurs hier wat de nieuwste versie moet zijn? Dan kan ik in vida de huidige versie vergelijken

Peter90 0

9 jaar

Het kan best zijn dat dat blijven hangen van het gas in de nieuwe software geprogrammeerd is vanwege uitstoot.

primera p11 0

9 jaar

Daar heb ik ook aan gedacht, maar op deze manier uitgevoerd gaat het echt de uitstoot niet positief beinvloeden
Vraag me ook af waarom er niet meer mensen over klagen
De betreffende motor is al 5 jaar uit produktie waarom nog een recente update?

Peter90 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.