close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Rem problemen Volvo 440 1990

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7i

Beste lezer,

Onlangs heb ik een volvo 440 uit 1990 overgenomen van mijn schoonouders. Deze heeft een aantal kuren.

Ik heb nu twee keer op de snelweg gehad dat linksvoor de remklauw vast blijft houden na het remmen.
De laatste keer was zo erg dat ik moest stoppen langs de snelweg en dat er rookwolken vanaf kwamen. Ik ben toen
maar weer zachtjes gaan rijden om te voorkomen dat mijn remschijf meteen krom trekt en dat hij eventueel misschien
zelfs in de fik vliegt. Na flink te schommelen aan het stuur kwam hij eindelijk weer los en kon ik verder rijden.

Wat zou dit kunnen veroorzaken? Vuil?

Verder is er nog iets raars met de ruitenwissers. Als ik deze op 'interval' zet. Gaan ze gewoon continue op en neer
en dan na een kwartier ( of soms helemaal niet ) begint ineens de interval. Soms doet hij het ook drie keer wissen en
dan weer ineens een minuut niet.

Ik heb al ergens gelezen dat dit zou kunnen komen door het relais dat de ruitenwissers schakelt? Is dit zo en waar
kan ik deze vinden?

Alvast bedankt!
Mathijs

Geplaatst door

mvdijk (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

mathijs met de remmen moet je niet blijven rijden om te beginnen moet je de remblokken demonteren en kijken of ze vast zitten en dat de oorzaak is van het blijven hangen ; tegelijkertijd moet je controleren of de zuigers en geleidingen gaanbaar zijn wat zo iets moet het zijn ; misscxhien is er weinig mee gremd en zit de boel nu vast.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

de remcilinder kun je schoonmaken met remmenreiniger. let er op dat als de cilinder uit de remklauw wordt getrokken dat je er een bakje onder zet want als ik me niet vergis komt er namelijk remvloeistof vrij. remvloeistof is schadelijk voor je autolak, kijk dus uit met morsen.
na het schoonmaken moet er nieuw remvloeistof in het remsysteem worden gegoten en moet je de remmen ontluchten.

het probleem met je ruitenwisser wordt volgens mij veroorzaakt, of door een slecht contact in je ruitenwisser relais ( vervangen voor een model van de sloop, evt voor te testen ) mischien weet iemand welk relais ik bedoel en anders staat het in je instuctieboekje of op de plastic plaat van je zekeringkast.

wat ook kan dat is dat je ruitenwisser niet op de juiste positie tot stilstand komt ( eindcontact ) en dat je ruitenwisser dus over het eindcontact tot stilstand zou komen. aangezien het eindcontact niet gemaakt wordt kan ie dus blijven doorwissen. dus de afstelling van de ruitenwisser (laten) controleren.

suc6

martin.

mvdkant 0

18 jaar

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga ermee aan de slag!

Mathijs

mvdijk 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.