👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi mensen
Ik heb een probleem met een volvo c30 2007 2.0hdi. 95000km
De auo is wel gechipt .
Roet filter zat helaas verstopt dachten we. We hebben wel nog regeneratie met de tester kunnen doen maar maar dit had bijna geen nut aan de drukverschilwaardes te zien. Ik meen rond de 80 hpa stationair. Nieuwe roetfilter is geplaatst toen de waardes gecontroleert waren 3a4 hpa dus wij dachten probleem opgelost. Nu nog geen maand verder weer een keer op storing gesprongen. Auto rijd nu weer normaal maar de drukverschil waarde ligt nu al weer op 50 hpa stationair.
De roetfilter kan niet zo snel weer verstopt zitten. De klant vertelde wel dat er ook de week ervoor er een turbo slang was gescheurt die hij zelf had vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja, hoe goed was de "tuner" die de file gemaakt heeft waarmee de auto gechipt is.
En dat hoeft niet de verkoper van die chip-tuning te zijn. die kan de file ergens anders ingekocht hebben.
Misschien eens een tijdje met de standaard software gaan rijden? Een goede tuner zal daaraan meewerken.
Ik neem aan dat je geen foutcodes hebt m.b.t. het roetfilter. Kun je wel foutcodes genereren?
Door bijvoorbeeld de Luchtmassameter los te nemen?
Sommige tuningsprogramma's die genbruikt worden schakelen gewoon alle foutcodes uit.
als je een losse of gescheurde turboslang gehad hebt kan het filter wel weer snel dichtraken, misschien eens stukje autostrade rijden om te regenereren. Eolys ook tijdig bijgevuld?
Ook de fiche aan de druksensor eens checken, kabels durven wel eens breken.
Een auto met roetfilter chippen is problemen zoeken.
Door het chippen krijg je altijd meer roet, wat men ook beweert.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo C30 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar