close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70 2000: Ruitenwisser voor gaat onregelmatig aan/uit

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: B5244S2, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 103

Beste mensen,

De ruitenwissers (voor) van mijn Volvo gaan onregelmatig aan/uit wanneer ik ze inschakel. Zodra ik de ruitenwisser inschakel beginnen ze wel, maar ze stoppen na een minuut ongeveer, en blijven dan een minuut of langer halverwege de ruit staan. Vervolgens gaan ze weer verder. Dit blijft zo doorgaan. Wat ook opvalt is dat het niet uitmaakt in welke stand ik de hendel zet (interval/continu/max snelheid), de ruitenwissers blijven op dezelfde snelheid en met dezelfde storing wissen.

Wat ik tot nu toe heb vervangen:
- 2 relais onder de moterkap (zitten er 2 voor de ruitenwissers)
- ruitenwisser motor
- bedieningshendel met module

Waar moet ik nu verder zoeken?

Alvast bedankt!

Geplaatst door

koba82 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt op storing in regensensor.
In het algemeen: Zorg voor goede massaverbindingen in die circuits (meet de weerstand ervan)

Hempie1 135

2 jaar

Dank voor je antwoord. Vergeten bij te vermelden: de Volvo heeft geen regensensor dus dat kan het niet zijn.

koba82 0

2 jaar

Mogelijk wordt de RW-motor door een ECU aangestuurd hoewel in dat geval een regensensor zelden ontbreekt maar 20jaar geleden was dat vaak een prijzige optie. Hoe dan ook, de storing kan in die ECU zitten of in de verbinding van de ECU of de inwendige componenten ervan met massa. Een (bijna-)draadbreuk die onder invloed van beweging en of warmte toch met regelmaat contact maakt kan ook natuurlijk. Bij aansturing via een ECU spelen kleine spanningsverschillen, mogelijk veroorzaakt door een slechte massa vanwege corrosie van die verbindingen een grote rol. Massaverbinding in zijn algemeenheid wordt nogal eens over het hoofd gezien hoewel die een onmisbaar onderdeel vormt van een elektrisch circuit.
Voor een goede uitleg over de werking en aansturing van een RW-motor, zie:
https://www.mvwautotechniek.nl/ruitenwis...

Hempie1 135

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.