Beste forumleden,
Mijn V40 maakt geleidelijk aan wat meer lawaai de laatste tijd en bij stevig gas geven blaast ie er een stevige walm roet uit, zeker bij koude start. De kleppen zijn duidelijker te horen. Maar 't is niet dat mensen zich omdraaien als ik voorbij kom rijden.
Km stand is:330.000. Waarvan ik er zelf 110.000 heb gereden.
Verbruik ligt rond de 5,5/100 en er is geen noemenswaardig olieverbruik.
Auto start, rijdt en trekt prima.
Het is een commonrail diesel met een nieuwe turbo.
Ik overweeg om de busjes, die de klepspeling opvangen en dienen als klepstoter, te vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit economisch handig bij een auto met deze km-stand? Bij 360.000 zou de distributie weer aan de beurt zijn. Ik overweeg beide klussen te combineren.
Alvast bedankt en groet,
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hadden die al een commonrail in 2001? Ben je zeker?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar