Volvo S40 1997: S 40 1997 schakelen 1 en achteruit

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 I

Lot genoten,
Ik heb sinds kort een Volvo s 40 uit 1997, ik onder vind problemen met schakelen. En wel de eertse versnelling en in de achteruit. Ik heb in voorgaande berichten gelezen dat dit aan "bussen" kan liggen. Bij navraag bij de garage zou dit ca 80 euro kosten.
Heeft iemand een handleiding of beschrijving hoe je dit zelf kunt doen?

Verder weet iemand hoe ik kan controleren of de Kilometer stand van de auto origineel is, er was geen nationaal auto paspoort bij.

Alvast bedankt.

Groeten Chris

Chris60

Geplaatst door Chris60 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Highway (145) PRO, 16 jaar geleden

gegevens van da auto altijd invullen !!

volvoxc90 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik weet niet hoe je garage aan €80,- komt of ze moeten beide bussen willen vervangen zowel van voor als achter. Ik zou beginnen met voor en dan kosten de onderdelen ongeveer €10,-.

De busjes vervangen bij de versnellingsbak met sleutel 11 en 10 je draait het boutje los en plaatst de nieuwe busjes met ringetjes en buisje. Uit de bak komt een soort van gaffel en daar zit de schakelstang aan.
Deze kruiskoppeling heeft te veel speling en moet je de bewuste busjes vervangen.

Chris60 (0), 16 jaar geleden

Ik heb beide busjes gekocht, ik ga eerst proberen de voorste vervangen zolas je eschreven hebt.
Laat je weten of het gelukt is.

Chris60 (0), 16 jaar geleden

Ik heb geprobeerd om de busjes te vervangen maar dit lukte niet omdat de moertjes vast geroest zijn en de kantjes zijn ook al niet meer zo hoekig zijn als gewenst. Ik heb de zaak in de kruip olie gezet en hoop morgen alsnog de zaak vlot te krijgen anders ben ik genoodzaakt toch naar de garage te gaan.

Ramon9285 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk niet dat je de goeie busjes te pakken hebt,deze roesten namelijk nooit vast in die vette omgeving.

Ramon9285 (0) PRO, 16 jaar geleden

de plastic busjes en toebehoren zitten aan het eind van de schakelstang die naar de bak loopt,onder de bak dus...boutje van boven naar beneden er weer in doen,anders schakelt hij niet meer,dan loopt het uiteinde van het boutje vast tegen de bak.

Chris60 (0), 16 jaar geleden

Bedankt is gelukt, de achterste bus vervangen ging makelijk maar bij de voorste heb ik de vast geroeste bout moeten doorslijpen heb een nieuwe bout en moer gekocht (6.55 euro) daarna ging alles makelijk en het goede is hij schakeld weer goed. totale kosten 26,55 euro.

Ramon9285 (0) PRO, 16 jaar geleden

mooi gedaan dan.:)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.