hallo,
ik heb met me eigen auto een probleem, ik was laatst 3 liter koelvloeistof kwijt en dat heb ik weer bijgevuld. thermostaat heb ik vervangen en het systeem heb ik goed onlucht. motor tempratuur loopt niet op. na een nacht stil staan en ik draai dan de dop van het resevoir en dan komt er nog een hele grote druk van af. ik heb vanavond de cilinderkop er af gehaald en kon zo niks aan de koppakking vinden en aan onderblok en cilinderkop. ik laat van de week de cilinderkop afpersen. kan ik een gescheurde cilindekop verwachten bij dit type motor? bij het demonteren van de kleppen deksel heb ik de vvtpoulie van de uitlaat nokkenas moeten verwijderen. hoe zijn de afstelpunten van de nokkenas tegen over de poulie aangezien die spieloos is. is er iemand die mij hier weg wijs in kan maken?
mvg robbie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nokkenassen moeten met special gereedschap vast gezet worden.
Gescheurde kop ken ik niet en een kapotte koppaking ook niet maar dat zegt niets natuurlijk.
toezicht,
ik heb het hier over de uitlaatnokkenas waar variabele kleptiming op zit doormiddel van een specaile nokkenaspoulie. merk tekens van de beide tandwielen staan er wel op maar die bedoel ik niet. ik heb de variabele poulie moeten loshalen van de uitlaatnokkenas anders krijg je de kleppendeksel er niet af. maar die vvt poulie zit spieloos op de nokkenas bevestigd en dat is iets wat ik niet wist anders had ik hem afgetekend aan de andere kant van de cilinderkop. nu wil ik graag weten hoe hij hoort te staan.
mvg robbie
Dat snap ik ook wel. Aan de andere kant van de nokkanas zitten 2 sleuven die moeten na montage van de kleppendeksel vast gezet worden dan kun je het tandwiel vast draaien. De bout in de variabele kleptiming moet met het juiste moment worden vast gedraaid. Dit is alleen mogelijk als de nokkenas vast gezet is.
De andere nokkenas kun je ook los draaien (3 boutjes) de riem er op en alles vast draaien.
De nokkenassen zijn dan geblokkeerd.
hey hallo
probleem van de hoge duk is gevonden. ik heb een gescheurde cilinderwand in de 4de cilinder. hoe dit heeft kunnen gebeuren heb ik geen idee van. morgen maar eens de revisieboer bellen kijken wat hij er mee kan.
dit is wat ik heb met mijn cilinder wand: http://i113.photobucket.com/albums/n205/...
mvg robbie f
Dat kost je een nieuwe onderblokje. Het is wel zeldzaam volvo motoren zijn over het algemaan vrij sterk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar