auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo S40 1998: Schakelen tussen N en D

Bouwjaar: 1998, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 2000

Toen ik laatst voor het verkeerslicht stond vroeg ik me af of het slecht is om de pook van de N naar de D te verzetten. Je voelt dan namelijk een kleine schok. Is dit slecht voor de bak, zo ja is het dan beter om hem in de D te laten en de rem erop te houden?

Alvast bedankt,

Philip

Geplaatst door

S40je (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ditgeen vroeg ik eerder eens op een forum ergens, er werd mij verteld door iemand dat dit op zich niet zo goed is daar de oliepomp vd bak niet draaid in de n en de p als de motor draaid,dit zou dan niet zo goed zijn voor de smering en de koeling, zeker niet doen als je een flink stuk stevig gereden hebt. het advies was : gewoon in d laten en voet op de rem.

jhw 0

19 jaar

jhw, dit komt bij mij over als een ...verhaal, immers als de motor draait dan wordt ook je waterpomp aangedreven. naar mijn mening moet die oliepomp ook draaien want een draaiende motor heeft smering nodig. als ik mijn schakel auto stationair laat draaien heeft deze toch ook smering.

martin

mvdkant 0

19 jaar

de automaatbak heeft een aparte oliepomp????

lees: daar de oliepomp vd bak niet draaid in de n en p

jhw 0

19 jaar

Ok bedankt voor de discussie, is er iemand die definitief de knoop kan doorhakken?

S40je 0

19 jaar

Als je op deze vraag een goed antwoord wil zou ik bellen met autrans. WWW.AUTTRANS.NL voor het telefoon nummer en laat dan het antwoord weten op deze site.

volvoxc90 0
badge

19 jaar

nou?/ al gebeld??

jhw 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.