deze auto heeft 1 foutcode : P2458 roetfliter regenatie duur
Maar op het display komt skid service vereist................
Iemand hiermee ervaring?
Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V50? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 Reacties
gerard493 (0) PRO, 12 jaar geleden
De foutcode voor regeneratie zit er wel vaker in. Bij de 60.000 moet die vloeistof worden bijgevuld en gereset.
Skid service geeft aan dat er een foutcode in het DSTC systeem zit, dus eerst uitlezen
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Dealer heeft roetfilter vervangen. Auto heeft 1 week als een treintje gereden en probleem is er terug. Hij gaat terug niet harder dan 50 per uur. Je moet het contact afzetten en dat gaat het terug effe goed
Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden
Laat hem nog een keer uitlezen want zou graag willen weten welke storingscode hij nu heeft!
Anti skid komt vaker erbij als er een motorstoring optreed heb ik opgemerkt. ( vooral bij EGR storing)
Laat ze de druk aflezen van je verschildruksensor van het roetfilter. Deze zorgen ook regelmatig voor problemen.
Is je additief vloeistofniveau in orde? Dit kunnen ze controleren. Eventueel bijvullen en tankniveaumeter resetten.
Advies laat ze de software voor je motor (ECM) en de software voor je additiefeenheid (ADM) controleren of hier de nieuwste in zit.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Thx herman. Ik vermoed als er een nieuwe roetfilter opzit dat ook de vloeistof ok is. Maar ik ga hem terug bij dealer doen. Ik denk ook in de richting van EGR, maar ik vermoed dat dit geen lachtertje is om deze te vervangen
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Raar maar waar : nu hebben wij twee foutcodes en de belangrijkste is P2278 lek in het aanzuigsysteem e P1103.
Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden
Is je stalen turbobuis niet gescheurd op de lasnaad van de bevestiging?
Dat is de turbobuis die bevestigd is onder je vacuumpomp net boven je oliefilter.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Kan het "roet" op de turbo vandaar komen?
Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden
Ik heb al een aantal maal meegemaakt dat door een gescheurde turbobuis de foutcode roetfilter vol of iets dergelijks met roetfilter probleem.
Dus controleer zeker je inlaatsysteem op lekkages.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Thx voor de tip.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Uiteindelijk LMM vervangen en auto loopt als een treintje.