Volvo V50 2006: slaat niet aan, af en toe wel

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: D4204T, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Auto is aangeboden bij ons met een roetfilterprobleem. Roetfilterreiniging uitgevoerd (waarbij roetfilter gedemonteerd is) Storingen in de ECU van de motor : P 2455 druksensor deeltjesafscheider signaal te hoog - permanent aanwezig en P 2454 druksensor deeltjesscheider te laag.

Na reiniging storing nog steeds aanwezig. Auto heeft door de storing bijna geen vermogen. Storing komt meteen naar boven met contact aan (auto hoeft niet te lopen) Sensor roetfilter vervangen - storing blijft aanwezig. Na diverse metingen is de conclusie dat de ECU van de motor defect is. Bekabeling en sensor in orde bevonden.

2e Hands ECU besteld en om laten programmeren. auto gestart en geen storingen meer aanwezig. Tijdens testrit weer vol vermogen.

Na het stilzetten van de testrit is de auto niet meer te starten de motor gaat wel rond maar slaat niet aan. storing die aanwezig is: P 0193 Brandstofdruksensor signaal te hoog - permanent aanwezig en P 0642 voeding (5 volt signaal te laag) Bij beide ECU's

Bekabeling doorgemeten/gecontroleerd op breuken/schuurplekken niks aangetroffen. na het terug monteren van de kabelboom slaat de auto ineens wel aan! storing niet meer aanwezig.

Volgende dag slaat de auto weer niet aan. Weer storing raildruksensor aanwezig. Kabelboom vervangen, daarna start de auto weer. Volgende dag weer dezelfde storing. sensor raildruk vervangen en nog steeds hetzelfde probleem.

Nogmaals een andere ECU geprobeerd maar deze geeft dezelfde storing. op willekeurige tijden start de auto wel, soms ook vaker achter elkaar.

Ik heb begrepen dat als het een voedingsprobleem zou zijn dat er andere storingen in de ECU opgeslagen worden

Iemand nog ideeën?

auto073

Geplaatst door auto073 PRO , lid sinds 3 jaar geleden

1 Reactie

oldford PRO, 1 jaar geleden

Het probleem zit toch echt in de 5 volt voeding die wegvalt.
Het hoeft echter niet de brandstofdruksensor te zijn die het probleem veroorzaakt, maar het kan b.v. de aircodruk sensor zijn.
Dat laatste was een voorbeeld.
De werkelijke onderdelen die op 5 volt voeding "A" zitten, zul je moeten opzoeken in het elektrisch schema.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.