close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Spannen multiriem

Bouwjaar: 1997

Mijn multiriem met automatische spanner blijft maar gieren.
Ik heb hem tot het maximum op gespannen.
verder begint nu ook mijn stuurbekrachtiging te kraken bij een koude motor, volgens mij komt dit omdat de multiriem begint te slippen, Kan dit??? Graag zou ik willen weten wat ik hier aandoen moet b.v.d Gezinus

Geplaatst door

gezinus (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die stuurbekrachtigingspomp zou je kunnen zijn gaan horen doordat de riem nu te strak staat. Hoe is de staat van de riem?

Wauter 0
badge

19 jaar

de riem is ongeveer een jaar oud (30 tot 35 duizend kilometer)

gezinus 0

19 jaar

Wel een originele?

Wauter 0
badge

19 jaar

Ja, maar hij heeft van het begin af geslipt omdat hij niet goed te spannen is en daar zit volgens mij ook het probleem.

gezinus 0

19 jaar

Kun je de riem wel strak zetten, of als de spanner maximaal(zoals je in je vraag stelt) staat nog steeds te los?

Wauter 0
badge

19 jaar

Ik kan hem niet meer strakker zetten, hij staat dus maximaal. en de riem slipt nog steets.

gezinus 0

19 jaar

Misschien de verkeerde riem dan, die zijn er in verschillende lengtes. Dit kan per bouwjaar en uitvoering verschillen. Het kan ook zijn dat je de loop verkeerd hebt. Daar bedoel ik mee dat de riem niet op de juiste manier gemonteerd is.

Wauter 0
badge

19 jaar

Ik ga er eerst wel een nieuwe riem opzetten, en als dat niet helpt zal ik de automatische spanner vervangen. dit lijkt mij het beste

gezinus 0

19 jaar

Neem een originele.

Wauter 0
badge

19 jaar

Ik heb eerst de riem vervangen, toen de automatischespanner, maar de multieriem bleef nog lawaai maken. na een paar dagen viel tijdens het rijden mijn stuurbekrachtging weg en mijn dynamolampje begon te branden. het bleek dat de poulie op de krukas kapot was, deze bestaat uit twee ringen met rubber er tussen. Het rubber wa er volledig tussen weg en de multiriem had dus geen aandrijving meer. na deze te hebben vervangen zijn alle problemen over. (Totaal 30 euro multiriem, 250 euro voor de spanner, en 170 euro voor de poulie)

Dus controleer altijd als de multieriem lawaai maakt de poulie op de krukas!!!!!! dit kan je een automatische spanner uitsparen.

gezinus 0

19 jaar

Poe, niet leuk. Gelukkig inmiddels wel opgelost.
Vergeet ook niet dat diagnose via internet lasig is, je krijgt hier handvaten waar je onder andere naar kunt kijken. Het geoefende oog en oor van een monteur is en blijft onontbeerlijk!

Wauter 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.